API mootoriõlide spetsifikatsioonid

API mootoriõlide spetsifikatsioonid
API ehk American Petroleum Institute on USA suurim nafta- ja maagaasitööstuse kaubandusühendus. See väidetavalt esindab peaaegu 600 ettevõtet, mis on seotud tootmise, rafineerimise, turustamise ja paljude muude naftatööstuse aspektidega.

Praegused ja eelmised API teenusekategooriad on koondatud mugavatesse diagrammidesse allpool. Sõidukiomanikud peaksid enne nende tabelitega tutvumist tutvuma oma auto kasutusjuhendiga. Õlidel võib olla rohkem kui üks spetsifikatsioon. Autode bensiinimootorite puhul sisaldab uusim mootoriõli hoolduskategooria (spetsifikatsioon) iga varasema kategooria tööomadusi.Näiteks kui auto kasutusjuhendis nõutakse API SN õli, pakub uuem API SP õli täielikku kaitset. Diiselmootorite puhul sisaldab uusim kategooria tavaliselt – kuid mitte alati – varasema kategooria jõudlusomadusi.

API FA-4 ja FA-4 Donut identifitseerivad teatud XW-30 õli, mis on spetsiaalselt loodud kasutamiseks valitud kiiretes neljataktilistes diiselmootorites, mis on loodud vastama 2017. mudeliaasta kiirteede kasvuhoonegaaside (GHG) heitkoguste standarditele. API FA-4 õlid ei ole omavahel asendatavad ega tagasiühilduvad API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4 ja CH-4 õlidega. Vaadake mootoritootja soovitusi, et teha kindlaks, kas API FA-4 õlid sobivad kasutamiseks teie autos

ILSACi standard sõiduautode mootoriõlidele
Siin on loetletud praegused ja varasemad ILSAC-i standardid. Sõidukiomanikud peaksid enne nende tabelitega tutvumist tutvuma oma kasutusjuhendiga. Õlidel võib olla rohkem kui üks jõudlusaste.
Autode bensiinimootorite puhul sisaldab uusim ILSAC standard iga varasema kategooria jõudlusomadusi ja seda saab kasutada vanemate mootorite hooldamiseks, kus soovitati kasutada varasema kategooria õlisid.
 

Nimi

Olek

Selgitus

GF-6A Praegune Kasutusele võetud 2020. aasta mais, mõeldud kaitsmaks madala kiirusega eelsüüte (LSPI) eest, ajamahela kulumiskaitse, kolbide ja turboülelaadurite täiustatud kaitse kõrge temperatuuri eest, rangem muda ja laki kontroll, parem kütusesäästlikkus, täiustatud heitgaaside kontrollsüsteem. etanooli sisaldavatel kütustel kuni E85 töötavate mootorite kaitse .
GF-6B Praegune Kehtib ainult õlidele, mille SAE viskoossusaste on 0W-16. Kasutusele võetud 2020. aasta mais, mõeldud kaitseks madala kiirusega eelsüüte (LSPI), ajamiketi kulumiskaitse, kolbide ja turboülelaadurite kõrge temperatuuriga sadestumise eest, range muda ja laki kontroll, täiustatud kütusesäästlikkus, heitgaaside kontrollsüsteemi kaitse ja kaitse. mootoritest, mis töötavad etanooli sisaldavatel kütustel kuni E85.
GF-5 Vananenud* Kasutage GF-6A, kui GF-5 on soovitatav.  
GF-4 Vananenud Kasutage GF-5, kui GF-4 on soovitatav.
GF-3 Vananenud Kasutage GF-5, kui GF-3 on soovitatav.
GF-2 Vananenud Kasutage GF-5, kui GF-2 on soovitatav.
GF-1 Vananenud Kasutage GF-5, kui GF-1 on soovitatav.


Bensiinimootorid
Siin on loetletud praegused ja eelmised API teenusekategooriad (spetsifikatsioonid). Sõidukiomanikud peaksid enne nende tabelitega tutvumist tutvuma oma kasutusjuhendiga. Õlidel võib olla rohkem kui üks spetsifikatsioon.
Autode bensiinimootorite puhul sisaldab uusim API teeninduskategooria iga varasema kategooria jõudlusomadusi ja seda saab kasutada vanemate mootorite hooldamiseks, kus soovitati kasutada varasema kategooria õlisid. 
Märkus. Tähed "SI", "SK" ja "SO" on API teenusekategooriate tähtede järjestusest välja jäetud, kuna need on ühiselt seotud teiste organisatsioonide või süsteemidega.

 

Kate-

gooria

Olek

Selgitus

SP Praegune Kasutusele võetud 2020. aasta mais, mis on loodud kaitseks madala kiirusega eelsüüte (LSPI), ajamiketi kulumiskaitse, kolbide ja turboülelaadurite täiustatud kõrge temperatuuriga sademekaitse ning rangema muda- ja lakikontrolli pakkumiseks. API SP koos ressursside säästmisega sobib kokku ILSAC GF-6A-ga, ühendades API SP jõudluse parema kütusesäästu, heitgaaside kontrollsüsteemi kaitse ja kuni E85 etanooli sisaldavate kütustega töötavate mootorite kaitsega.
SN Praegune 2020. aasta ja vanematele automootoritele
SM Praegune 2010 ja vanematele automootoritele.
SL Praegune 2004. aasta ja vanematele automootoritele.
SJ Praegune 2001. aasta ja vanematele automootoritele.
SH Vananenud ETTEVAATUST : Ei sobi kasutamiseks enamikes bensiinimootoritega automootorites, mis on ehitatud pärast 1996. aastat. Ei pruugi pakkuda piisavat kaitset mootorimuda kogunemise, oksüdeerumise või kulumise eest.
SG Vananenud ETTEVAATUST : Ei sobi kasutamiseks enamikus bensiinimootoriga automootorites, mis on ehitatud pärast 1993. aastat. Ei pruugi pakkuda piisavat kaitset mootorimuda kogunemise, oksüdeerumise või kulumise eest.
SF Vananenud ETTEVAATUST : Ei sobi kasutamiseks enamikes bensiinimootoritega automootorites, mis on ehitatud pärast 1988. aastat. Ei pruugi pakkuda piisavat kaitset mootorimuda kogunemise eest.
SE Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes bensiinimootoritega automootorites, mis on ehitatud pärast 1979. aastat.
SD Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes bensiinimootoritega automootorites, mis on ehitatud pärast 1971. aastat. Kasutamine kaasaegsemates mootorites võib põhjustada ebarahuldavat jõudlust või kahjustada seadmeid.
SC Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes bensiinimootoritega automootorites, mis on ehitatud pärast 1967. aastat. Kasutamine kaasaegsemates mootorites võib põhjustada ebarahuldavat jõudlust või kahjustada seadmeid.
SB Vananenud ETTEVAATUST : Ei sobi kasutamiseks enamikes bensiinimootoritega automootorites, mis on ehitatud pärast 1951. aastat. Kasutamine kaasaegsemates mootorites võib põhjustada ebarahuldavat jõudlust või kahjustada seadmeid.
SA Vananenud ETTEVAATUST : Ei sisalda lisaaineid. Ei sobi kasutamiseks enamikes bensiinimootoritega automootorites, mis on ehitatud pärast 1930. aastat. Kasutamine tänapäevastes mootorites võib põhjustada ebarahuldavat jõudlust või kahjustada seadmeid.


Diiselmootorid C-kategooria

Kategooria

Olek

Selgitus

CK-4 Praegune API teeninduskategooria CK-4 kirjeldab õlisid, mis on ette nähtud kasutamiseks kiiretes neljataktilistes diiselmootorites, mis on kavandatud vastama 2017. mudeliaasta maanteedel ja Tier 4 mitteteede heitgaaside standarditele, samuti eelmise mudeliaasta diiselmootoritele. Need õlid on mõeldud kasutamiseks kõigis rakendustes diislikütustega, mille väävlisisaldus on kuni 500 ppm (0,05 massiprotsenti). Nende õlide kasutamine, mis sisaldavad rohkem kui 15 ppm (0,0015 massiprotsenti) väävlit sisaldavat kütust, võib aga mõjutada heitgaasi järeltöötlussüsteemi vastupidavust ja/või õli tühjendamise intervalli. Need õlid on eriti tõhusad heitgaaside kontrollsüsteemi vastupidavuse säilitamisel, kui kasutatakse tahkete osakeste filtreid (DPF) ja muid täiustatud järeltöötlussüsteeme. API CK-4 õlid on loodud pakkuma täiustatud kaitset õli oksüdeerumise, nihke tõttu tekkiva viskoossuse kadumise, ja õli õhutamise eest, samuti kaitse katalüsaatorimürgituse, tahkete osakeste filtri blokeerimise, mootori kulumise, kolviladestuste, madalate ja kõrgete temperatuuride omaduste halvenemise ning tahmaga seotud viskoossuse suurenemise eest. API CK-4 õlid ületavad API CJ-4, CI-4 ja CI-4 PLUS, CI-4 ja CH-4 jõudluskriteeriume ning võivad tõhusalt määrida mootoreid, mis nõuavad neid API teeninduskategooriaid. Kui kasutate CK-4 õli, mille väävlisisaldus on suurem kui 15 ppm, konsulteerige hooldusvälbade soovituste saamiseks mootori tootjaga.
CJ-4 Praegune Kiiretele neljataktilistele diiselmootoritele, mis on kavandatud vastama 2010. mudeliaasta maanteesõidu ja Tier 4 mitteteede heitgaaside standarditele, samuti eelmise mudeliaasta diiselmootoritele. Need õlid on mõeldud kasutamiseks kõigis rakendustes diislikütustega, mille väävlisisaldus on kuni 500 ppm (0,05 massiprotsenti). Kuid nende õlide kasutamine, mis sisaldavad rohkem kui 15 ppm (0,0015 massiprotsenti) väävlit, võib mõjutada heitgaasi järeltöötlussüsteemi vastupidavust ja/või tühjendusintervalli. API CJ-4 õlid ületavad API CI-4 jõudluskriteeriume koos CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4 ja CF-4 ning võivad tõhusalt määrida mootoreid, mis nõuavad neid API teeninduskategooriaid. Kui kasutate CJ-4 õli, mille väävlisisaldus on suurem kui 15 ppm, konsulteerige hooldusvälbade osas mootori tootjaga.
CI-4  Praegune Kasutusele võetud 2002. aastal. Kiirete neljataktiliste mootorite jaoks, mis on kavandatud vastama 2004. aasta heitgaasistandarditele, mis rakendati 2002. aastal. CI-4 õlid on loodud mootori vastupidavuse säilitamiseks, kui kasutatakse heitgaaside retsirkulatsiooni (EGR) ja on ette nähtud kasutamiseks diisliga. kütused, mille väävlisisaldus on kuni 0,5 massiprotsenti. Võib kasutada CD, CE, CF-4, CG-4 ja CH-4 õlide asemel. Mõned CI-4 õlid võivad kvalifitseeruda ka CI-4 PLUS tähistusega.
CH-4 Praegune Kasutusele võetud 1998. Suure kiirusega neljataktiliste mootorite jaoks, mis on kavandatud vastama 1998. aasta heitgaaside standarditele. CH-4 õlid on spetsiaalselt kombineeritud kasutamiseks diislikütustega, mille väävlisisaldus on kuni 0,5 massiprotsenti. Võib kasutada CD, CE, CF-4 ja CG-4 õlide asemel.
CG-4 Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 2009. aastat ehitatud diiselmootoritel.
CF-4 Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 2009. aastat ehitatud diiselmootoritel.
CF-2 Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 2009. aastat ehitatud diiselmootoritel. Kahetaktilistel mootoritel võivad olla teistsugused määrimisnõuded kui neljataktilistel mootoritel, seega tuleks kehtivate määrimissoovituste saamiseks ühendust võtta tootjaga.
CF Vananenud ETTEVAATUST : Ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 2009. aastat ehitatud diiselmootoritel. Hilisemad "C" kategooria õlid sobivad või eelistatakse tavaliselt autodiiselmootoritele, mille jaoks on ette nähtud "CF" õlid. Vanemad seadmed ja/või kahetaktilised diiselmootorid, eriti need, mis nõuavad üheastmelisi tooteid, võivad siiski nõuda CF-kategooria õli.
CE Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 1994. aastat ehitatud diiselmootoritel.
CD-II Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 1994. aastat ehitatud diiselmootoritel.
CD Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 1994. aastat ehitatud diiselmootoritel.
CC Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 1990. aastat ehitatud diiselmootorites.
CB Vananenud ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 1961. aastat ehitatud diiselmootorites.
CA Vananenud  ETTEVAATUST : ei sobi kasutamiseks enamikes pärast 1959. aastat ehitatud diiselmootorites.


Diiselmootorid F-kategooria

Kategooria

Olek

Selgitus

FA-4 Praegune API teeninduskategooria FA-4 kirjeldab teatud XW-30 õlisid, mis on spetsiaalselt loodud kasutamiseks valitud kiiretes neljataktilistes diiselmootorites, mis on loodud vastama 2017. mudeliaasta kiirteede kasvuhoonegaaside (GHG) heitkoguste standarditele. Need õlid on ette nähtud kasutamiseks maanteedel diislikütuse väävlisisaldusega kuni 15 ppm (0,0015 massiprotsenti). Vaadake üksikute mootoritootjate soovitusi API FA-4 õlidega ühilduvuse kohta. Need õlid segatakse kõrgel temperatuuril kõrge nihkega (HTHS) viskoossusvahemikku 2,9–3,2 cP, et aidata vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid. Need õlid on eriti tõhusad heitgaaside kontrollsüsteemi vastupidavuse säilitamisel, kui kasutatakse tahkete osakeste filtreid ja muid täiustatud järeltöötlussüsteeme. API FA-4 õlid on loodud pakkuma paremat kaitset õli oksüdeerumise, nihke tõttu tekkiva viskoossuse kadumise, ja õli õhutamine, samuti kaitse katalüsaatorimürgituse, tahkete osakeste filtri blokeerimise, mootori kulumise, kolviladestuste, madalate ja kõrgete temperatuuride omaduste halvenemise ning tahmaga seotud viskoossuse suurenemise eest. API FA-4 õlid ei ole omavahel asendatavad ega tagasiühilduvad API CK-4, CJ-4, CI-4 õlidega CI-4 PLUS, CI-4 ja CH-4. Vaadake mootoritootja soovitusi, et teha kindlaks, kas API FA-4 õlid sobivad kasutamiseks. API FA-4 õlisid ei soovitata kasutada kütustega, mille väävlisisaldus on üle 15 ppm. Kütuste puhul, mille väävlisisaldus on suurem kui 15 ppm, vaadake mootoritootja soovitusi.