Millised lamellrehvid valida oma autole

Millised lamellrehvid valida oma autole
Oma autole talveks lamellrehvide valimisel tuleks pöörata tähelepanu sellele , et rehvil oleks märgistus M+S (mud & snow- muda ja lumi) ja kolme mäetipu märk (joonis 1), lisaks soovitatavalt veel uus , alles 01. mail 2021 aastal kasutusse võetud jäise mäetipu mark (Ice grip- joonis 2).  Jäise mäetipu märk näitab, et tegemist on spetsiaalselt põhjamaade karmi kliimasse mõeldud rehviga. 
 
Joonis 1 
Kolm mäetippu
Joonis 2
Jäine mäetipp

Varasem märgistus kus oli ainult kolme tipuga mägi ja lumehelves rehvil (Three Peak Mountain Snow Flake symbol 3PMSF) tähendas , et tegemist on talverehvidega mis  sobivad tugeva lumega oludesse, küll aga ei arvestanud see märgistus põhjamaade kliimat. Mistõttu Eesti kliimasse, sellise märgistusega rehvid hästi ei pruugi sobida.  Seetõttu tuleks lugeda ka rehvi kirjeldust tooteinfos, et veenduda jäise mäetipu märgistuse olemasolus.

Kui rehvil on aga ainult M+S märgistus (joonis 3), siis see ei tähenda veel, et need sobivad talvel sõitmiseks. Libedates oludes ei taga sellised rehvid veojõudu, juhitavust ega lühikest pidurdusteekonda, seda mida  pakub kolme mäetipuga ja jäise mäetipuga  talverehv. Ainult M+S märgistusega rehvidel on küll agressiivsem turvisekujundus kui suverehvidel, et tagada parem haarduvus erinevates tingimustes, kasutades suuremaid turviseplokke ja laiemaid vahesid nende vahel, kuid Eesti kliimas talveoludes kasutamiseks need ei kõlba. Sellised rehvid on ette nähtud sõitmiseks Kesk-Euroopa teedel.

Kolme mäetipuga ning ka jäise mäetipuga rehvi koostises kasutatakse pehmemat kummisega. Suve- ja ainult M+S rehvid on valmistatud jäigemast kummisegust. See aitab rehvil kuumal teekattel veeredes oma kuju säilitada. Paljude tootjate talverehvid on valmistatud hüdrofiilsest (see on "vett armastav") kummist, mis jääb külma talveilmaga pehmemaks ja painduvamaks. See paindlikum kumm on üks põhjusi, miks rehvil on lumel ja jääl suurem haarduvus. Sageli märgitakse rehvide kirjelduses ära , et tegemist on pehme rehviseguga, mis siis sobib kindlasti paremini Eesti talve.

Talve ja suverehvidel ning aastaringsetel rehvidel on erinev turvise (mustri) disain. Talverehvidel on suurem tühimiku ja kõrvade suhe, mis tähendab, et turviseplokkide vahel on suuremad sooned. Turviseplokkidel on ka ebakorrapärased teravad servad.
Kõrvuti näide talve- ja M+S (aastaringsed) rehvide erinevustest:


 
Kui laiade soonte ja närivate servadega rehv sõidab üle kinnisõidetud lume, lõikab see läbi ja kühveldab osa lumest rehvi pinnale jäävatesse tühimikesse, võimaldades turvisel püsida teega tihedamas kontaktis. Siis paiskab rehvi kiirus selle lume soontest välja. Nii tagavad talverehvid agressiivsema veojõu kui lamellrehvid. 

Talverehvidel on ka suurem lamellide arv kui suverehvidel ning lamellidel on eriline kuju.
 

Ei sobi kasutamiseks Eestis talvel   

Võib sobida kasutamiseks Eestis talvel. 
Uuri lisainfot juurde

Sobib kasutamiseks Eestis talvel 100%