Kuidas valida autole õige vints?

Kuidas valida autole õige vints?
Parim viis vintsi valimiseks on kõigepealt arvutada välja maksimaalne koormus, mida teie sõiduk vintsile avaldab, et saaksite valida vintsi, millel on piisav nimitõmbejõud. Seejärel tehke kindlaks, millist tüüpi vintsi nöör teie vajadustele vastab.

Õigesti hinnatud vintsi valimine

1. Tehke kindlaks oma sõiduki täismass (GVW) – seda saab teha tankides paagi täis japannes autosse kogu oma sõiduvarustuse, ning suundudes mis tahes avalikule sertifitseeritud CAT-kaalule . 
2. Nüüd korrutage sõiduki brutokaal 1,5-ga – see annab teile ligikaudse minimaalse vajaliku vintsi võimsuse. Ja me soovitasime valida vintsi, mille kandevõime (nimeline tõmbejõud) on 1,5–2 korda suurem kui täismass GVW.

Näide: 

Kui brutokogus on 2200kg.  
Korrutades 1,5-ga, saame 3300kg. See on minimaalne võimsusega vints, mida soovite kaaluda osta. Ja 2x GVW oleks 4400kg.
Seega peaksime piisavaks iga vintsi tõmebjõuga 3300-4400kg

*Pange tähele, et vintsid hinnatakse tavaliselt nende MAX koormuse tõmbejõu järgi, mis on siis, kui vintsi nöör on lõpuni väljas ja vintsi trumli ümber on jäänud vaid üks keritav nöörikiht. Iga trumli ümber keritud lisa nöörikiht kaotab umbes 10% kandevõimest. Nii et 3628kg tõmbejõuga vintsi puhul, mille trumlile on keritud kaks kihti nööri, tõmbab see tõhusalt 3628kg, kolme nöörikihi puhul 2900kg ja nii edasi. 

Sünteetiline vs terastross?

Vintsi tross on teie 4x4 vintsi üks olulisemaid osi, kuna see kannab vintsi töötamise ajal teie sõiduki täiskoormuse.
Oma tähtsuse tõttu on sünteetiliste ja terasest trosside vaheline arutelu olnud üsna vaieldav alates sünteetiliste trosside turuletulekust 1990ndatel – iga variandi poolt ja vastu on tugevalt arvamust avaldanud argumente –, mistõttu on raske otsustada, millise trossi valida. 
Kuid otsus taandub lõpuks teie isiklikele vintsimisvajadustele, kasutusviisile ja eelarvele – seega on siin iga tüübi põhilised plussid ja miinused, mis aitavad teil otsustada:

Terastross – on traditsiooniline tööstusstandard, mis on valmistatud põimitud lennukiklassi terastrossist

Plussid:
Odavam
Väga kulumiskindel – sobib suurepäraselt muda, liiva ja kivise maastiku jaoks
Nõuab vähem hooldust
UV-kiirgus ei mõjuta

Miinused:
Raske
Võib murduda, luues nõrku kohti
See võib kulumisel ja niiskuse mõjul roostetada ja tekitada teravaid räbu
Salvestab rohkem kineetilist energiat, mis muudab ksutamise ajal katkemise oluliselt ohtlikumaks
Põllul ei saa remontida, kui puruneb

Sünteetiline "köis" vintsiliin – on tavaliselt valmistatud väga spetsiaalsest kõrgtehnoloogilisest keermestatud polüetüleenist, mis sarnaneb mereköiega 

Plussid:
Kergekaaluline
Suurem purunemistugevus
Salvestab vähem kineetilist energiat, muutes taastumise ajal purunemise vähem ohtlikuks
Ei paindu ja seda on lihtsam vintsi trumlile kerida
Katkestuse korral võimalik pleissida ja põllul parandada
See ujub – see on mugav sõidukite taastamiseks veeületuskohtades või mudas

Miinused:
Kallim
Vähem kulumiskindel
Vastuvõtlikum UV-kiirguse lagunemise, kemikaalide (nt teie sõiduki bensiin või õli) ja kuumuse suhtes

Nõuab sagedast hooldust ja puhastamist
Võib säilitada vett, muutes selle vintsi trumlile vastuvõtlikuks külmumisele

Pidurid

Enamikul maastikul töötamiseks mõeldud elektrilistest vintsidest on mingi dünaamiline pidurdamine. Dünaamiline pidurdamine tähendab, et pidur on automaatne ja töötab sageli ainult ühes suunas. Te puutute kokku paari erinevat tüüpi piduritega, eriti planetaarkäiguga.

Sisepidurid on kohad, kus pidur asub trumli sees. Kuna pidurid tekitavad soojust, võib sisemine pidur põhjustada trumlis rohkem soojust. Terastrossi puhul pole see probleem, kuid sünteetilise vintsi köie paigaldamine sisemise piduriga vintsile võib põhjustada trossi purunemise või trumlil sulamise. Mõned sünteetilise köie tootjad väidavad et neil on  kuumakaitsed või puksid, kuid ka need on valmistatud sünteetilisest materjalist.

Välised pidurid tuvastavad dünaamilise piduri väljaspool trumlit ja toodavad vähem soojust. Väliste piduritega vintsid muutuvad üha populaarsemaks, kuna sünteetilised vintsi köied on levinud.

Liini (trossi) kerimiskiirus


Sõna otseses mõttes, kui kiiresti see võib tõmmata - mõnikord. Aga sageli asi päris nii ei ole?

Kiirus, mida see suudab kerida, on suurem kui kiirus koormuse all. Petlikud turundusvõtted võivad panna vintsi väljanägema kiiremini, kui see tegelikult on. Kui loete tehnilisi andmeid, kontrollige kiirusi koormuse all vs.

Kiirem ei pruugi olla parem – aga see on kindlasti tore! Kiired vintsid võivad vahel sinust eemale pääseda. Tihtipeale on kiiretel vintsidel pikem tööaeg*. Enamiku inimeste jaoks sobib aeglane aeg.

*Sissetöötamine on termin, mille järgi vints jätkab kerimist pärast sõrme nupult eemaldamist. See on nende kujunduse tõttu asjade loomulik seis. Mõned vintsid töötavad kauem kui teised. Mida pikem on tööaeg, seda kaugemal peaksite näpud messijuhist hoidma!

Transmissoon

Sarnaselt teie 4x4 käigukastiga kasutab vintskäigukast käiku, et muuta väljundkiirust mootori pöörlemiskiiruse suhtes. Ülekandearvud jäävad vahemikku umbes 150:1 kuni 300:1, mis annab vintsile tõmbejõu. Nii nagu teie telje hammasrataste puhul, annavad suuremad ülekandearvud rohkem jõudu, kuid kiiruse arvelt. Hea vintsi konstruktsioon sobib elektrimootori võimsuse ja ülekandearvuga, et saavutada soovitav kompromiss kiiruse ja tõmbejõu vahel.

Vintsides on tavaliselt kahte tüüpi ülekandeid. Maastikul tõmbamiseks vähem levinud tüüp on ussilaadne. See on üsna lihtne disain, mis on väga sarnane mehaanilise spidomeetri ajamiga ülekandekorpuse sabavõllis. Võllil olev hammasratas haakub hammasratastega, mis on lõigatud hammasratta välisküljele. Eeliseks on disaini lihtsus. See on väga tugev disain ja pakub isepidurdust. Tavaliselt on neil madalam kerimis kiirus ja võllile kinnitatud käik muudab vintsi külge kinnitamise pisut keeruliseks. See on ka vähemtõhusam konstruktsioon, mis tähendab, et sama trossi tõmbamiseks kulub rohkem elektrimootori võimsust.

Levinum tüüp on planetaarne variant. Need kasutavad planetaarülekannet, mis on sarnane automaatkäigukastiga. Planetaarsed hammasrattad pöörlevad ümber päikesehammasratta ja hammasratas surutakse korpuse sisse ja selle hambad on suunatud sissepoole. See on palju tõhusam disain kui ussilaadne; see sobib paremini vintsile paigaldamise hõlbustamiseks; ja see haakub kergesti. Planetaarsed käigukastid pakuvad praktiliselt nulli isepidurdust ja vajavad trumli aeglustamiseks ja peatamiseks pidurit, kui mootor on välja lülitatud.

Kolmas hammasülekanne on hammasratas, mis on kõige tõhusam. Need kasutavad väikest ja suurt hammasratast, millel on sirge lõikega hambad, mis haakuvad otse. Need pakuvad kolmest ülekandetüübist väga kiiret liinikiirust ja suurimat efektiivsust. Samuti on neil väga vähe isepidurdamist. Pakkimine on väike väljakutse, kuna käigud muudavad vintsi kõrguse päris kõrgeks. 

Tehnoloogia muudatused on võimaldanud omada väga suure kiiruse ja tugevusega planetaarülekandeid ning nende eelis kompaktselt vintsile istumisel on muutnud need 4x4 turul väga populaarseks. Tihtipeale on platvormpuksiirautodel näha uss-tüüpi käigukasti.

Meie e-poes pakutavad vintsid leiad siit.