ACEA õliklasside selgitused

ACEA õliklasside selgitused ACEA - European Automobile Manufacturers' Association (prants. Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) ehk Euroopa Autotootjate Ühendus on Euroopa Liidu autotööstuse peamine lobitöö ja standardirühm.  Selle liikmete hulka kuuluvad: [1] BMW, DAF, Daimler AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Europe, Ferrari, Honda, Hyundai Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, Opel Group, PSA Peugeot Citroën, Renault, Toyota Europe, Volkswagen Group, Volvo Autod ja Volvo Group.

ACEA töö üks suuremaid valdkondi on olnud 4-taktiliste mootoriõlide jõudlusklasside klassifikatsioon,
mis määratleb ACEA mootoriõlide spetsifikatsioonid. Järjestusi uuendatakse tavaliselt iga paari aasta tagant, et hõlmata mootori- ja määrdetehnoloogia uusimaid arenguid. ACEA ise ei kiida õlisid heaks, nad kehtestavad standardid ja õlitootjad võivad oma toodetele esitada toimivusväiteid, kui need vastavad asjakohastele nõuetele.

ACEA õliklassid:
A/B: A bensiini- ja B diiselmootoriõlid kõrge SAPS tasemega (SAPS - sulfaattuha, fosfori ja väävli kogus õlis) . 

ACEA A1/B1 kategooria on eemaldatud ACEA 2016 õlijärjestustega. Alates ACEA 2012: stabiilne kvaliteetne õli, mis on ette nähtud kasutamiseks pikema tühjendusintervalliga bensiinimootorites ning sõiduautode ja väikebusside diiselmootorites, mis on spetsiaalselt ette nähtud madala hõõrdevõimega madala viskoossusega õlide kasutamiseks, millel on kõrge temperatuur / kõrge nihkekiiruse viskoossus xW / 20 puhul 2,6 mPa * s ja kõigi teiste viskoossusastmete korral 2,9 kuni 3,5 mPa.s. Need õlid ei sobi kasutamiseks mõnes mootoris. Kahtluse korral lugege kasutusjuhendit või käsiraamatut.

ACEA A3/B3 stabiilne, klassis püsiv mootoriõli, mis on ette nähtud kasutamiseks sõiduautodes ja väikebussides bensiini- ja diiselmootorites ja / või pikema õlivahetusintervalli korral, kui mootori tootja on määranud, ja / või aastaringselt kasutamiseks madala viskoossusega õlid ja / või rasketes töötingimustes kasutamiseks kui mootori tootja on nii määratlenud.

ACEA A3/B4 stabiilne, klassis püsiv mootoriõli, mis on ette nähtud kasutamiseks sõiduautodes ja kergeveokite bensiini- ja diiselmootorites, kuid sobib ka jaotises A3/B3 kirjeldatud rakenduste jaoks.

ACEA A5/B5 stabiilne, klassis püsiv mootoriõli, mis on ette nähtud sõiduautode pikemaajaliste õlivahetusintervallide ja kergeveokite bensiini- ja diiselmootorite jaoks, mis on ette nähtud madala viskoossusega õlide kasutamiseks HTHS-i viskoossusega 2,9–3,5 mPa * s . Need õlid ei sobi kasutamiseks teatavates mootorites - kahtluse korral lugege sõiduki originaalseadmete tootja juhendit / käsiraamatut.


C: Katalüsaatoritega ühilduvad õlid
Märkus. Need õlid pikendavad DPF (diisli tahmaosakeste filter) / GPF (bensiini tahmaosakeste filter)  ja TWC Three Way Catalyst  (bensiinimootori kolmiskatalüüsjärelpõleti) kasutusiga ning säilitavad sõiduki kütusesäästu.
Hoiatus: mõned neist kategooriatest võivad olla teatud mootoritüüpide jaoks sobimatud - kahtluse korral lugege sõiduki originaalseadmete tootja juhendit / käsiraamatut.


ACEA C klassi õlisid tohi omavahel vahetada, sõltuvalt konkreetsest kasutusalast. nt. ACEA C1 mootoriõli ei saa kasutada, kui tootja on määranud ACEA C3 õli, kuna C1-l on madalam sulfaaditud tuha nõue kui C3-õlil.

Samamoodi ei saa kasutada ACEA C3 mootoriõli kui ACEA C1 on nõutud, kuna see võib tekitada probleeme järeltöötlussüsteemiga, nagu nagu DPF-id või katalüsaatorid.


ACEA C1 stabiilne madalaima SAPS - low-SAPS või low-ash (õli, mis sisaldab minimaalses koguses sulfaattuhka, fosforit ja väävlit ) -tasemega mootoriõli, mis on ette nähtud kasutamiseks katalüsaatoriga ühilduva õlina pikendatud õlivahetusntervallides kõiki tüüpi kaasaegsete heitgaaside järeltöötlussüsteemide ja suure jõudlusega sõiduautode ja kergeveokite kaubikute bensiini ja diiselmootoriga mootorid, mis on kavandatud kasutamiseks madala viskoossusega õlidega, mille minimaalne HTHS-i viskoossus on 2,9 mPa * s. 
Õliostu märkus: 
Üldiselt teatakse C1 õli kui sobilikku diiselmootoritele, mis on varustatud diiselkütuse tahkete osakeste filtritega (DPF). Need õlid pikendavad diislikütuse tahkete osakeste filtrite eluiga ja pakuvad  kütusesäästu. 
Hoiatus: nendel õlidel on madalaimad SAPS-i piirmäärad ja need võivad olla mõnedes mootorites kasutamiseks sobimatud. Kui te pole kindel, kas teie autol on DPF filter või kui teil on kahtlusi, kas madal SAPS-tase on teie mootorile sobiv, lähtuge alati oma auto kasutusjuhendist.

ACEA C2 stabiilne, keskmise SAPS-tasemega mootoriõli, mis on ette nähtud kasutamiseks katalüsaatoriga ühilduva õlina pikendatud õlivahetusntervallides kõiki tüüpi kaasaegsete heitgaaside järeltöötlussüsteemide ja suure jõudlusega sõiduautode ning kaubikute bensiini ja diiselkütuse jaoks Mootorid, mis on kavandatud kasutamiseks madala viskoossusega õlidega, mille minimaalne HTHS-i viskoossus on 2,9 mPa * s.
Õliostu märkus: 
Üldiselt teatakse C2 mootoriõli kui sobilikku diiselmootoritele, mis on varustatud diiselkütuse tahkete osakeste filtritega (DPF), see spetsifikatsioon on väga sarnane ACEA C1-ga, kuid SAPSi piirmäär on pisut kõrgem. ACEA C2 on mõeldud suure jõudlusega diiselmootoritele, mis vajavad madala hõõrdumise ja madala viskoossusega õli.

ACEA C3 stabiilne, keskmise SAPS-tasemega mootoriõli, mis on ette nähtud kasutamiseks katalüsaatoriga ühilduva õlina pikendatud õlivahetusntervallides sõidukites, millel on igat tüüpi kaasaegsed heitgaaside järeltöötlussüsteemid ja suure jõudlusega sõiduautode ja väikese veoauto bensiini- ja diiselkütused Mootorid, mis on kavandatud kasutamiseks õlidena, mille minimaalne HTHS-i viskoossus on 3,5 mPa * s.
Õliostu märkus: 
Üldiselt teatakse C3 mootoriõli kui sobivat diiselmootoritele, mis on varustatud diiselkütuse tahkete osakeste filtritega (DPF). Väga sarnane C2-ga, kuid ilma kütusesäästu nõueteta. Vastavad sageli BMW ja DaimlerChrysleri diiselmootoriga autode spetsifikatsioonidele. ACEA C3 õlid võivad mõnedes mootorites kasutamiseks sobimatud.

ACEA C4 madala SAPS-tasemega stabiilne püsiv mootoriõli, mis on ette nähtud kasutamiseks katalüsaatoriga ühilduva õlina pikendatud õlivahetusntervallides sõidukites, millel on igat tüüpi kaasaegsed heitgaaside järeltöötlussüsteemid ja suure jõudlusega sõiduautode ja väikese veoauto bensiini- ja diiselkütused Mootorid, mis on kavandatud kasutamiseks õlidena, mille minimaalne HTHS-i viskoossus on 3,5 mPa * s.
Õliostu märkus: 
Üldiselt teatakse C4 õli kui kõrgeima astme diiselmootoriõlide spetsifikatsiooni diiselmootori tahkete osakeste filtritega (DPF) ja bensiinimootori kolmekäiguliste katalüsaatoritega (TWC) sõidukitele. Sellele spetsifikatsioonile vastavad õlid pakuvad DPF-de ja TWC-de jaoks pikemat eluiga ja pakuvad kütusesäästu eeliseid.

ACEA C5 stabiilne, keskmise  SAPS-tasemega, mootoriõli, mis tagab veelgi parema kütusesäästlikkuse, kasutamiseks katalüsaatoriga ühilduva õlina pikendatud õlivahetusntervallides sõidukites igat tüüpi kaasaegsete heitgaaside järeltöötlussüsteemide ning ülitähtsate sõiduautode ja kergete sõidukitega Bensiini ja diiselmootoriga diiselmootorid, mis on kavandatud kasutamiseks ja originaalseadmete tootjate poolt heaks kiidetud madala viskoossusega õlide kasutamiseks minimaalse HTHS-i viskoossusega 2,6 mPa * s.

ACEA C6 (alates 2022a ) stabiilne, keskmise  SAPS-tasemega, mootoriõli, mis tagab veelgi parema kütusesäästlikkuse, kasutamiseks katalüsaatoriga ühilduva õlina pikendatud õlivahetusntervallides sõidukites igat tüüpi kaasaegsete heitgaaside järeltöötlussüsteemide ning ülitähtsate sõiduautode ja kergete sõidukitega Bensiini ja diiselmootoriga diiselmootorid, mis on kavandatud kasutamiseks ja originaalseadmete tootjate poolt heaks kiidetud madala viskoossusega õlide kasutamiseks minimaalse HTHS-i viskoossusega 2,6 mPa * s.

Õliostu märkus: 
ACEA C5 ja C6 mootoriõlid sobivad diiselmootoritele, mis vajavad C5 spetsifikatsiooni. Need õlid on 0w-20 või 5w-20 klassi mootoriõlid. Kütusesäästlik C5 nõuab 2% paremat kütusekulu kui C3.

Seotud artiklid:
Vw mootoriõlide spetsifikatsioonid 
General Motors õli spetsifikatsioonid
Mercedes-Benz mootoriõli spetsifikatsioonid 
BMW õlide spetsifikatsioonid