General Motors õli spetsifikatsioonid

General Motors õli spetsifikatsioonid Mootoriõli GM Dexos spetsifikatsioonid

GM Dexose poolt heaks kiidetud õlisid soovitatakse kasutada kõigis GM-sõidukites, välja arvatud Duramaxi diiselmootoritega mootorites, mis vajavad API CJ-4 kvaliteediga õli.

GM Dexos 1
Mõeldud bensiinimootoritele, GM Dexos 1 asendab GM-LL-A-025, GM6094M ja GM4718M spetsifikatsioone. See spetsifikatsioon on tavaliselt soovitatav sõidukite jaoks, mis on ehitatud Põhja-Ameerika ja Aasia turgudele. Võrreldes ILSAC GF-5-ga on sellel rangemad nõuded kolvide sadestumise moodustumise, õhutamise, oksüdatsiooni stabiilsuse, kulumise, madalal temperatuuril pumbatavuse ja lenduvuse osas.

Dexos1 ™ Gen 1
Dexos® õlid on valmistatud ainult sünteetiliste või sünteetiliste segudega.
Parem antioksüdantide tehnoloogia, mis hoiab õli oksüdeerumast. Dexos® õlivahetuse intervall on tavaliselt kuni 15 000 miili.Madalam viskoossus, mis peab vastu mootori põlemist ja kuumenemist paremini ja kauem kui muud turul olevad õlid.

Dexos1 ™ Gen 2
General Motorsi uue põlvkonna dexos1 ACDelco dexos1 Gen 2 Full Synthetic! See on loodud tänapäevaste väiksemate, suurema jõudlusega mootorite määrimisvajaduste rahuldamiseks. See uus täissünteetiline süsteem asendab dexos1 Gen 1 sünteetilise segu spetsifikatsiooni.

Kõik GM mootoriõlid lähevad sellele uuele koostisele üle 2017. aastal. Kuna dexos1 Gen 2 on täielikult tagurpidi ühilduv kõigi 2018. aasta eelsete GM-mudelitega, siis  ei toodeta pärast täielikku üleminekut enam esimese põlvkonna dexos 1  õli.

Dexos1 Gen 2 täissünteetiliste mootoriõlide eelised:
• Aitab säilitada maksimaalset kütusekulu
• Vähendab setet ja parandab mootori puhtust
• Vähendab märkimisväärselt väikeste pöörete eelsüütet
• Pakub parimat kulumiskaitset
• Vähendab turbolaaduri šlakke
• Parandab oksüdatsiooni kontrolli.

Dexos1 Gen 3
GM  uuendus Dexos 1 Gen 2 versioonile. Dexos1 Gen 3 plaanitakse lasta kasutusse 1. september 2021.

GM Dexos 2
GM Dexos 2 spetsifikatsioon on mõeldud asendama nii GM-LL-A-025 (bensiin) kui ka GM-LL-B-025 (diisel) spetsifikatsioone Euroopa turul. GM Dexos 2 nõuetele vastavad õlid on vajalikud alates 2011 aastast toodetud sõidukite jaoks, kuid need ühilduvad ka vanemate mudelitega. See spetsifikatsioon on üles ehitatud ACEA C3 standardile, kuid sisaldab ka ILSAC GF-4 sademete moodustumise testi ja madala temperatuuriga muda kogunemise testi elemente.

GM-LL-A-025
Bensiinimootorite pikaealise mootoriõli spetsiaalne GM-tunnustus. Viskoossus on SAE 0W-30. Toode vastab ACEA A3 / B3-le. Õlivahetusintervall võib olla kuni 30 000 km. Soovitatav sõidukitele, mis on ehitatud enne 2011.

GM-LL-B-025
Diiselmootorite pikaealise mootoriõli spetsiaalne GM-tunnustus. Viskoossus on SAE 5W-40. Toode vastab ACEA A3 / B3 / B4. Õlivahetusintervall võib olla kuni 50 000 km. Soovitatav sõidukitele, mis on ehitatud enne 2011a.


Automaatkäigukasti vedelikud

Dexron Type  A, järelliide A
Spetsifikatsioon kehtestati 1957. aastal. See nõuab, et õli vastaks teatud kinemaatilise viskoossuse piiridele.

Dexron IID
General Motors Dexron®-IID spetsifikatsioon. ATF väljastati 1975. aastal. Sisaldasid ATF jahutus korrosiooninõudeid, mida pole Dexron®-II loendis loetletud.

Dexron IIE
General Motors spetsifikatsioon Dexron®-IIE. 1991. aastal välja antud ATF, mis nõuab Dexron®-IID-ga võrreldes paremat toimimist madalal temperatuuril, 20 000 cP miinus -40 ° C juures.

Dexron IIIF
General Motors automaatkäigukastiõli spetsifikatsioon kehtestati 1994. aastal. Dexron IID ja IIE järeltulija.

Dexron IIIG
Dexron IIIF automaatkäigukasti vedeliku järeltulija. Sellel on samad madalate temperatuuride omadused nagu Dexron IIE, kuid antioksüdantsuse ja hõõrdematerjali modifikatsioonidega. Tutvustatud 1997. aastal.

Dexron IIIH
Dexron III litsents H toodi turule 2003. aasta juunis Dexron III G vedeliku asendamiseks. Sellel on oksüdatiivselt stabiilne baasõli (rühm 2 või rühm 3). Selle spetsifikatsiooni kohaselt õlidel on pikemad hõõrdeomadused ja kokkutõmbumisvastased omadused, parem vahutamisetkontroll ja pikem vedeliku eluiga.

Dexron VIJ
Spetsifikatsioon kehtestati 2005. aastal Dexron IIIH asendamiseks. See spetsifikatsioon nõuab paremaid omadusi, oksüdatiivset stabiilsust ja vahutamisvastaseid omadusi. Sellele spetsifikatsioonile vastavaid õlisid saab kasutada pikema õlivahetusintervalliga ja need on energiasäästlikud.

Dexron HP
2013 ja uuemad GM 8L90 8-käigulised RWD automaatkäigukastid

Dexron LV ATF HP
1. oktoobril 2018 tutvustati muudetud "Dexroni heakskiidetud" Mobil 1 sünteetilise LV ATF HP jaoks spetsiaalset vedeliku spetsifikatsiooni (GMNA-9986555 [27] ). Seda muudetud vedelikku tutvustati 2018. aasta detsembris GM Technical Service Bulletin 18-NA-355. Muudatuse eesmärk on aidata parandada pöördemomendi muunduri siduri värinat automaatkäigukastides GM 8L90 ja 8L45 pärast süsteemi täielikku loputamist.

DEXRON ULV
2017 ja uuemad  GM 10L90 10-käigulised automaatkäigukastid

Seotud artiklid:
Vw mootoriõlide spetsifikatsioonid 
ACEA õliklasside selgitused 
Mercedes-Benz mootoriõli spetsifikatsioonid 
BMW õlide spetsifikatsioonid