Akulaadija Ctek MXS 5.0 12V, max 5A Polar
MXS 5.0 POLAR
CTEK MXS 5.0 POLAR on ainulaadne uue tehnoloogia laadija mis on võimeline toimima ka suuremate külmakraadide juures. Arendatud välja spetsiaalselt sõidukitele mille akud vajavad hooldust karmides talvetingimustes- näiteks lumesaanid, ATVd, maasturid ja autod. Modifitseeritud laadimispinge ekstreemsetes külmatingimustes. Funktsioon on saadaval nii väikestele kui normaalsuuruses akudele. Lisaks on laadijal ka taastusprogramm, mis taastab kihistunud happega ja täielikult tühjenenud aku. Teostab aku diagnostika ning lahendab paljud levinuimad probleemid. Külmakindlad kaablid. Laadimisprotsessi saab jälgida näidikult. MXS 5.0 POLAR laeb akusid 1.2 kuni 110Ah ning teostab akude hoolduslaadimise kuni 160Ah. Töötab hästi
tavakliimas, kohandatud töötama vahemikus -30C ja +50C.
Etapp 1 – Desulphation (Desulfaatumine)
Tuvastab desulfaatunud akud. Pinge ja vool liiguvad impulssidena, puhastades nii aku pliielektroode sulfaatidest ja taastades aku mahtuvuse. (maks. 8h)
Etapp 2 – pehme Start (Sujuvkäivitus)
Laadija katsetab, kas aku on laadimiseks valmis. See etapp takistab vigase aku laadimist.
Etapp 3 – Bulk (täisvõimsus)
Laetakse maksimaalse vooluga, kuni umbes 80% aku mahutavusest on täidetud. (maks. 20h)
Etapp 4 – Absorption (Absorptsioon)
Laetakse järjest madalama vooluga kuni aku on 100% täidetud, et vältida aku ülelaadimist. (maks. 10h)
Etapp 5 – Analyse (Analüüs)
Laadija katsetab aku võimet laetud energiat säilitada. Liiga kiiresti tühjenevad akud tuleb välja vahetada. (3 minutit)
Etapp 6 – Recond
Aku Recond etapi lisamiseks laadimisprotsessile valige programm Recond. Etapi Recond ajal tõstetakse laadimispinget, et akus hakkaks kontrollitud viisil eralduma gaas. Eralduv gaas segab akuhapet ja annab akule tagasi jõudluse.
Etapp 7 – Float (Säilitamine)
Säilitab aku maksimaalset pinget, laadides akut pidevalt ühtlasel pingel. (10 päeva Laadimistsüklit alustatakse uuesti kui pinge langeb)
Etapp 8 – Pulse (-impulssidega)
Hoiab akut 95-100% täituvuse juures. Laadija seirab aku pinget ja annab vajadusel laadimisimpulsi et hoida aku täielikult laetuna. Laadimistsüklit alustatakse uuesti kui pinge langeb. (Laadimistsüklit alustatakse uuesti kui pinge langeb)
Kui laadimine katkeb Etapis 1 – võib aku olla sulfaatunud ja vajada väljavahetamist.
Kui laadimine katkeb Etapis 2 – võib aku olla võimetu ennast laadima ja vajada väljavahetamist.
Kui laadimine katkeb Etapis 5 – võib aku olla liiga kiiresti tühjenev ja vajada väljavahetamist.
Laadija mudel | MXS 5.0 Polar |
Volt | 12V |
Toite nimipinge AC (vahelduvvool) |
220–240VAC, 50–60Hz |
Laadimispinge | 14.4V, COLD 15V, RECOND 15,8V |
Miinimum akupinge | 2,0V |
Laadimisvool | 5A max |
Toite vool | 0.6A rms (maksimaalse laadimisvoolu juures) |
Tagasivool* | <1Ah/kuus |
Pulsatsioon** | <4% |
Õhutemperatuur | -30°C to +50°C, kõrge õhutemperatuuri korral vähendatakse laadimisvõimsust automaatselt |
Laadija tüüp | 8-etapiline täisautomaatne laadimistsükkel |
Akutüübid | Kõik 12V pliiaku tüübid ( märg, MF, Ca/Ca, AGM ja geel) |
Aku mahutavus | 1.2–110Ah kuni 160Ah hoolduslaadimiseks |
Mõõtmed | 168 x 65 x 38mm (L x W x H) |
Isolatsiooniklass | IP65 |
Kaal | 0.6kg |
Temperatuuri kompensatsioon | Sisseehitatud laadimispinge kompenseerimine vastavalt välistemperatuurile |
*Tagasivooluks nimetatakse aku ja vooluvõrgust lahti ühendatud laadija vahel eksisteeriva voolu tugevust. CTEK laadijate tagasivool on väga madal.
**Laadimispinge ja laadimisvoolu stabiilsus on väga olulised. Voolu tugev pulseerimine soojendab akut, mistõttu positiivne elektrood kulub kiiremini. Pinge tugev pulseerimine võib kahjustada teisi akuga ühendatud seadmeid. CTEK akulaadijate laadimisvool ja –pinge on väga stabiilsed.
Kõiki CTEK akulaadijaid on lihtne kasutada ning neil on järgmised omadused: sädemekindlus, turvastamine, kas akulaadija on valesti ühendatud või aku ei võta laadimisvoolu vastu. Akulaadijad ei kahjusta sõiduki elektroonikat. Kõik akulaadijad on IP-tasemega IP-65 või kõrgem, ning neid võib kasutada välistingimustes.
Akud töötavad kõige paremini siis, kui need laetakse täis kohe pärast kasutamist, kuna see ennetab kahjulikku sulfaatumist. CTEK akulaadija kasutamine tagab selle, et aku on alati täielikult laetud. CTEK akulaadijad analüüsivad akut ning pakuvad sõltuvalt aku laetuse tasemest optimaalset laadimist. Kui aku on täielikult laetud, lülitub program hoolduslaadimisele. Antud program tagab selle, et aku on laetud, kui Te seda vajate.
Laadimine ja hoolduslaadimine – Laadimine teostatakse nelja, kuue või kaheksa etapina sõltuvalt sellest, millist akulaadijat kasutate. Etappide arvust hoolimata laevad CTEK laadijad akut nii, et annavad laadimistsükli igal hetkel õige laadimispinge.Akulaadija lülitub automaatselt hoolduslaadimisele, kui aku jäetakse laadima rohkem kui kümneks päevaks.
Ctek
CTEK laadijad on kõige targemad akulaadijad maailmas. Laadijad konstrueeritud ja arendatud Rootsis. CTEK akulaadijad on väga mitmekülgsed, kompaktsed, samas on neid lihtne kasutada. Kõik laadijad on testitud ja seejärel konstrueeritud vastates kõrgetele standarditele, mis ületavad isegi selliste tuntud sertifitseerimsagentuuride norme nagu näiteks TÜV Rheinland.CTEK laadijaid sobivad ideaalselt erinevatele masinatele , sealhulgas autod, haagissuvilad, mootorrattad, veoautod, paadid, jetid, muruniidukid, traktorid jne. akude laadimiseks. CTEK laadijad on ka ideaalsed olukorras , kus sa tahad jätta aku laadima väga pikaks ajaks, näiteks soovid säilitada klassikalise auto, paadi või mootorratta akut terve talve jooksul. Vaata siit CTEK laadijate esitlust.
Ctek koduleht.
Ctek lisade katalood PDF
Ctek kasutusjuhendid