0
0.00 €

Artiklid

Kasulik info rehvide kohta

Kasulik info rehvide kohta Kuidas valida suverehve? Suverehvide valimisel tuleb jägida autole määratud tehaseadmeid. Oluline on, et auto esisild oleks õigesti reguleeritud, valesti reguleeritud sild põhjustab suverehvide ebaühtlase kulumise. Ka kuluvad rehvid valesti kui need on tasakaalustamata, seega ennem suverehvide soetamist kontrollige üle ka velgede seisukord. Suverehvidel on markeeringud numbritest ja tähtedest. Rehvi tähiste seletused: Näiteks 185/65 R14 86T
185 – rehvi laius millimeetrites (185 mm)
65 – rehvi kõrgus ehk protsent laiusest (65% -i 185 mm-st)
R – radiaalrehvi tähis
14 – velje diameeter tollides (14“)
86 – koormusindeks- rehvi maksimaalne kandevõime (530 kg)
T – Kiirusindeks: maksimaalne kiirus, millel rehv suudab vastavat koormusindeksit kanda (190 km/h). Kõik eelnev kehtib loomulikult ka talverehvide kohta. 
Naastude märgistused:
AD - Alumiiniumnaast
BD - Brillant Plus naast (liimnaast)
DD - teemantgeomeetriaga naast
SD - terasnaast
OD - Ovaalnaast


Muud märgistused rehvidel
C -  kaubiku rehv - Cargo
MFS, FR, FSL ou RPB- veljekaitseservaga rehv - Rim Protection
M+S - talve- või off-road rehv- Mud and Snow
ML - rehvikülje kaitseribaga rehv -mit leiste
OWL - esiletoodud valged tähed -outline white lettering
RF -     tugevdatud rehv Reinforced-  sama mis XL
RTF -  rehvid millega on võimalik sõita ka kui need on tühjad/ katki, erinevatel tootjatel erinevad märgistused, näiteks:
Bridgestone RFT (Run Flat Tire), Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology) and
ROF (Run On Flat), Firestone RFT (Run Flat Tire), Goodyear EMT (Extended Mobility Technology) and ROF (Run On Flat),
Kumho XRP, Michelin ZP (Zero Pressure), Pirelli RFT (Run Flat Technology) and
Yokohama Run Flat and ZPS (Zero Pressure System). Reeglina saab selliste rehvidega sõita veel ca 80 km max kiirusel 80km/h
SC -  pehme koostissegu -soft Compound- sobib rohkem põhjamaade kliimas
SL- standard kandevõimega rehv- standard load
TL -  ilma sisekummita rehv - tubeless
TT -   sisekummiga rehv -tube type
MFS – Maximum Flange Shield temperature range.  Sellise märgistusega rehvid kaitsevad valuvelgi kriimustuste eest. 
XL -suurendatud kandevõimega rehv - eXtra Load (rehv mis on võimeline kannatama suuremat rõhku kui SL standard load rehv,
tänu millele saavutatakse suurem kandevõime )

Kolme tipuga mägi ja lumehelves rehvil (Three Peak Mountain Snow Flake symbol 3PMSF) tähendab , et tegemist on talverehvidega mis  sobivad tugeva lumega oludesse.

Koormusindeksid:
Standard Load Table
Li - Load index
koormus-
indeks
Kaal   Li - Load index
koormus-
indeks
Kaal   Li - Load index
koormus-
indeks
Kaal   Li - Load index
koormus-
indeks
Kaal
60 250 kg (550 lb)   80 450 kg (990 lb)   100 800 kg (1,800 lb)   120 1,400 kg (3,100 lb)
61 257 kg (570 lb)   81 462 kg (1,020 lb)   101 825 kg (1,820 lb)   121 1,450 kg (3,200 lb)
62 265 kg (580 lb)   82 475 kg (1,050 lb)   102 850 kg (1,900 lb)   122 1,500 kg (3,300 lb)
63 272 kg (600 lb)   83 487 kg (1,070 lb)   103 875 kg (1,930 lb)   123 1,550 kg (3,400 lb)
64 280 kg (620 lb)   84 500 kg (1,100 lb)   104 900 kg (2,000 lb)   124 1,600 kg (3,500 lb)
65 290 kg (640 lb)   85 515 kg (1,140 lb)   105 925 kg (2,040 lb)   125 1,650 kg (3,600 lb)
66 300 kg (660 lb)   86 530 kg (1,200 lb)   106 950 kg (2,100 lb)      
67 307 kg (680 lb)   87 545 kg (1,200 lb)   107 975 kg (2,150 lb)      
68 315 kg (690 lb)   88 560 kg (1,200 lb)   108 1,000 kg (2,200 lb)      
69 325 kg (720 lb)   89 580 kg (1,300 lb)   109 1,030 kg (2,300 lb)      
70 335 kg (740 lb)   90 600 kg (1,300 lb)   110 1,060 kg (2,300 lb)      
71 345 kg (760 lb)   91 615 kg (1,360 lb)   111 1,090 kg (2,400 lb)      
72 355 kg (780 lb)   92 630 kg (1,400 lb)   112 1,120 kg (2,500 lb)      
73 365 kg (800 lb)   93 650 kg (1,400 lb)   113 1,150 kg (2,500 lb)      
74 375 kg (830 lb)   94 670 kg (1,500 lb)   114 1,180 kg (2,600 lb)      
75 387 kg (850 lb)   95 690 kg (1,500 lb)   115 1,215 kg (2,680 lb)      
76 400 kg (880 lb)   96 710 kg (1,600 lb)   116 1,250 kg (2,800 lb)      
77 412 kg (910 lb)   97 730 kg (1,600 lb)   117 1,285 kg (2,830 lb)      
78 425 kg (940 lb)   98 750 kg (1,700 lb)   118 1,320 kg (2,900 lb)      
79 437 kg (960 lb)   99 775 kg (1,710 lb)   119 1,360 kg (3,000 lb)      


 

Kiirusindeksid:
Kiirus-
Indeks
SI- speed
indeks
km/h   Kiirus-
Indeks
SI- speed
indeks
km/h
A1 5   L 120
A2 10   M 130
A3 15   N 140
A4 20   P 150
A5 25   Q 160
A6 30   R 170
A7 35   S 180
A8 40   T 190
B 50   U 200
C 60   H 210
D 65   V 240
E 70   Z üle 240
F 80   W 270
G 90   (W) üle 270
J 100   Y 300
K 110   (Y) üle 300

Rehvide mõõtude asendatavuse tabel
Profiil 80 Profiil 75 Profiil 70 Profiil 65 Profiil 60 Profiil 55 Profiil 50 Profiil 45 Profiil 40 Profiil 35
    155/70R13 165/65R13            
    165/70R13 175/65R13            
155/80R13   155/70R14
175/70R13
165/65R14 205/60R13
185/60R14
195/55R14
195/50R15
215/45R15 205/40R16
215/40R16
 
    165/70R14
185/70R13
175/65R14
195/16R14
185/55R15 205/50R15
205/45R16
225/40R16
225/35R17
165/80R13
155/80R14
  155/70R15
175/70R14
195/70R13
185/65R14
205/60R14
185/60R15
195/55R15
225/55R14
215/50R15
195/50R16
215/45R16
245/45R15

215/40R17

245/35R17
      175/65R15
195/65R14
  205/55R15 225/50R15
205/50R16
225/45R16 225/40R17  
165/80R14   185/70R14
185/65R15
195/60R15 215/55R15
195/55R16

215/50R16
205/45R17 235/40R17 265/35R17

155/80R15
 
175/70R15
195/70R14
 
205/60R15

225/55R15
205/55R16

245/50R15
225/50R16
215/45R17
245/45R16
245/40R17 275/35R17
245/35R18
175/80R14 185/75R14   195/65R15 215/60R15
195/60R16
235/55R15 205/50R17 225/45R17 255/40R17
225/40R18
255/35R18
165/80R15   205/70R14 205/65R15   215/55R16 235/50R16
215/50R17
235/45R17 265/40R17
235/40R18
 

185/80R14
 

195/70R15
 
225/60R15
205/60R16

225/55R16

245/50R16
225/50R17

245/45R17

275/40R17
245/40R18
275/35R18
315/35R17
245/35R19
285/35R18
175/80R15
195/80R14
185/80R15


175/75R16

205/70R15
215/65R15
195/65R16
235/60R15
215/60R16

215/55R17
255/50R16
285/50R15
265/50R16
255/45R17
295/40R17
165/40R18
295/35R18
335/35R17
      205/65R16 225/60R16 245/55R16
225/55R17

245/50R17

245/45R18
   
205/80R14

195/80R15
185/75R16 215/70R15 215/65R16 255/60R15
235/60R16
235/55R17 305/50R15
225/50R17
235/50R18
255/45R18 255/40R19 255/35R20
295/35R19
  195/75R16 225/70R15 225/65R16 225/60R17          
  205/75R16 215/70R16 235/65R16 235/60R17          

205/80R16
215/75R16
235/75R15
225/70R16
235/70R16
235/65R17
255/65R16

255/60R17
275/55R17
255/55R18
       
  225/75R16   245/65R17 265/60R17          
  245/75R16   265/65R17            

Rehvide märgistused EL-is

Euroopa Komisjoni määrus 1222/2009 nõuab, et kõikidel rehvidel*, mis on toodetud pärast juunit 2012 ja mida müüakse EL-is alates novembrist 2012, oleks spetsiaalse märgisega kleebis või seda märgist näidatakse ostjale rehvide müümisel.

Täpsem infoThe European Tyre label.pdf

EU Tyre Label - Example  

EL-i rehvide uut märgistust võite näha vasakul. See sarnaneb laialt kasutatud märgistustele, mida kasutatakse majapidamisseadmete, nt pesumasinate ja nõudepesumasinate, märgistamisel.

Täpsem info EL-i rehvide uue märgistuse tingimuste kohta ja korduma kippuvad küsimused on saadaval Euroopa Rehvi- ja Kummitootjate Liidu (ETRMA) kodulehel.

ETRMA koduleht

* Sinna nimekirja kuuluvad sõidu-, tarbe- ja veoautorehvid.
 
     

Rehvide ühtne märgistus, mis viiakse EL-is sisse 2012. aastal, annab infot kolme rehvi kirjeldava omaduse kohta: märghaardumine, kütusesäästlikkus ja väline veeremismüra.
 
 
     
EU Tyre Labelling 2012 - Wet Grip   MÄRGHAARDUMINE 

Rehvide kõige tähtsam ülesanne on tagada ohutus kõikides tingimustes. Märja teega haardumine on üks tähtsamaimatest rehvi kvaliteedi näitajatest.

Ometi ei tähenda parem teega haardumine alati madalamat veeretakistust ja nende saavutamine nõuab tavaliselt järeleandmist kvaliteedis. Tänu uuele EL-i rehvide märgistamise määrusele võivad ostjad valida endale sobivaima variandi.

Märgistus koosneb seitsmest klassist, kus märgisega A tähistatud rehvidel on kõige parem haardumine ja märgisega G tähistatud rehvid haarduvad kõige kehvemini.
     
EU Tyre Labelling - Fuel Efficiency   KÜTUSESÄÄSTLIKKUS
  Üks jõududest, mis mõjutab mootorsõidukite kütusekulu, on rehvide veeretakistus.

Veeretakistus tekib, sest rehv deformeerub pööreldes ja nii eraldub soojusenergia. Mida suurem on deformatsioon, seda suurem on rehvi veeretakistus ja seda rohkem läheb sõiduki liikumiseks vaja kütust. Teisisõnu tähendab rehvi madalam veeretakistus väiksemat kütusekulu, mistõttu tekib sõitmisel ka vähem heitgaase, sealhulgas süsihappegaasi.

EL-i rehvide uus märgistus näitab rehvi veeretakistust :märgis A tähendab, et kütusesäästlikkus on kõige kõrgem ja märgis G, et see on kõige madalam. Must nool (sellel juhul märgis B juures) skaala kõrval tähistab toote sooritust.
     
 
EU Tyre Labelling - Exterior Noise
  VÄLISMÜRA
  Liiklusmüra on väga tähtis keskkonnanäitaja. Selle määramisel võetakse arvesse järgmiseid kriteeriumeid:

• liiklusintensiivsus;
• sõidustiil;
• rehvide ja tee koostoime.

Välismüra tasemed on jagatud kolme kategooriasse ja neid mõõdetakse detsibellides (dB), võrdluses Euroopa rehvide välismüra uute tasemetega, mis viiakse sisse 2016. aastaks.
    1 must helilaine = 3 dB väiksem kui Euroopa kõige rangem tase tulevikus.
2 musta helilainet = vastab Euroopas tulevikus kehtestatavale tasemele.
3 musta helilainet = vastab praegusele Euroopa tasemele.

Uue määruse eesmärk on suurendada autotranspordi ohutust, keskkonna- ja majanduslikku säästlikkust, julgustades valima ohutuid, kütusesäästlikke ja madala müratasemega rehve.
Nii on välja töötatud raamistik, mis tagab kooskõlastatud info rehvide parameetrite kohta igas valdkonnas.

See info on klientidele alati saadaval reklaammaterjalides, sealhulgas tootjate kodulehtedel internetis. Mõned rehvid ei kuulu sellesse valikusse, näiteks protekteeritud, tööstus- ja võistlusrehvid.

Suurendades kütusesäästlike rehvide kasutamist, loodetakse, et CO2-heitmete kogus väheneb kuni 4 miljonit tonni aastas (see sõltub kiirusest, millega kütusesäästlikud rehvid turule tuuakse) ja turul suureneb parema haardumisega rehvide kasutamine.
 

REHVITOOTJATE VASTUTUS

Rehvid tuleb anda ostjale koos märgistusega iga mõõdu ja mudeli kohta, nagu on näidatud ülal olevas näidises. Selle nõude täitmiseks võib liimida iga rehvi peale kleebise.
Kogu info müügi ja tehniliste aspektide kohta peab olema ostjale arusaadavas keeles iga rehvi kohta eraldi. Ka tootjate ja edasimüüjate kodulehtedel pakutavatel rehvidel peab olema märgistuse info.
 

REHVIDE EDASIMÜÜJATE VASTUTUS (JAEMÜÜGIS)

Sõidu- ja tarbeautode rehvide edasimüüjad peavad tagama, et:
• igal rehvil on märgis hästi nähtavas kohas või
• enne iga rehvi müümist näidatakse märgise infot lõppkasutajale ja märgis asub rehvi läheduses.

Märgise info peab olema ka siis, kui rehvid on müüdud nii, et ostja neid ei näinud.

Kõikide rehvide (sõidu-, tarbe-, veoautode ja busside rehvide) edasimüüjad peavad tagama, et märgise detailid iga ostetud rehvi kohta oleks näidatud ostutšekil või koos sellega.
 
1 Commission Press Release IP/09/1820

Artikli allikas: http://www.bridgestone.ee/?page=eu_labelling&bridgestone_ee=e97fa2e85af468c6056f98a1396ca849

SSR – Runflat Tires from Continental


Continental SSR Tires
SSR stands for SelfSupportingRunflat Tire
             
                   
                      
                  

The SSR principle:
Unlike conventional tires, the SSR principle is based on a reinforced self-supporting sidewall. This prevents the inside of the tire from getting pinched between the road and the rim and from slipping into the rim well in the event of a loss of inflation. The SSR's reinforced sidewall enables the car to continue on its way at a maximum speed of 80 km/h (50 mph) for up to
80 km (50 miles), depending on road conditions and vehicle weight.
               
               
SSR Schnittmodell
SSR runflat tires offer crucial advantages
  • With SSR tires you remain mobile in the event of a flat tire. You can reach your destination or tire service facility without the bother of having to replace a flat tire with the spare tire
  • Compatible with standard rims
  • Simple mounting
  • Saves room and weight, and thus fuel, giving you as much as 3 cubic feet more cargo area

Communication between tire and driver
Because of the good riding comfort SSR tires afford, drivers hardly notice any pressure loss in the event of a flat; to increase both safety in the event of a flat and performance during normal driving, the SSR system is supplied together with an inflation warning system – either TPMS (Tire Pressure Monitoring System) or DDS (Deflation Detection System), both of which were likewise developed by Continental. These warning systems alert the driver when a drop in inflation pressure requires investigation via a display on the instrument panel.
Source: BMW
Please click here for the Download of the video (3,4 MB, wmv-format)
Continental SSR tires are available in summer and winter models.

Vaata ka www.rehvid365.ee

X
Järelmaksu kalkulaator
Hind 0 €
Kogus
Summa 0 €
Periood  
Sissemaksu suurus  
Kuumakse
0 €
loading