Optima SPIRALCELL TECHNOLOGY AGM akud 

Optima SPIRALCELL TECHNOLOGY AGM akud 


OPTIMA® akud on suure jõudlusega AGM-akud ja need ei sarnane ühelegi teisele akule maailmas. Optima akude eksklusiivne SPIRALCELL TECHNOLOGY® disain on üks kõige arenenumaid kaubanduslikult saadaolevaid pliiakutehnoloogiaid. See pakub uskumatult tugevat ja puhast toiteallikat, mida tänapäevased tavalised pliiakud ei suuda pakkuda. OPTIMA akudega saate loota pikema kestvusele nii käivitamisel kui ka sügava tsükliga (pideva voolutarbimise) rakendustes. Optima akud on vibratsioonikindlad, lekkekindlad ja ehitatud kestma. 
 
Optima Yellow Top
Käivitamine
+pidev vool
Optima Red top
Käivitusaku
Optima Blue Top
1. Käivitusaku
(tumeda korpusega)
2. Käivitus + sügavtsükli vooluaku (heleda korpusega)

- Vintsidega ja muude lisaseadmetega sõidukid
-Sõiduauto, millel palju elektrilist lisavarustust
-Auto helisüsteemid
-Lumesahad
-Elektrisõidukid
-Paadid jne.
   -Traktorid
-Ehitustehnika 
-Sõiduautod
-Alarmsõidukid
-Generaatorid jne.

-Merendus / paadid jms
-Kodurakendused mis vajadvad pidevat voolu
-Trollimismootorid,
-Päramootorid
-Muud  
käivitusrakendused

 
Kaasaegsete sõidukite võimsusnõudlus on suurem kui kunagi varem. Seetõttu lõid OPTIMA® insenerid tehnoloogia, mis on vajalik akude valmisoleku hoidmiseks kõige ekstreemsemates tingimustes. Optima revolutsiooniline imav klaasmatt (AGM) annab optima akudele pikema eluea ja ülima jõudluse. SPIRALCELL TECHNOLOGY® aku disain muudab need praktiliselt pritsmekindlaks, vibratsioonikindlaks ja võimaldab paigaldada peaaegu igas asendis. Lisage veel asjaolu, et need on peaaegu hooldusvabad ja olete kindel meelerahus.
 


SPIRALCELL TECHNOLOGIA® pakub palju funktsioone ja eeliseid, mida tavalistel lamedate plaatidega pliiakudel pole. Tänu SPIRALCELL TECHNOLOOGIALE pakuvad OPTIMA® akud rohkem võimsust ja need on loodud järjekindlalt ületama teisi turul olevaid akusid.

OPTIMA® SPIRALCELL TECHNOLOOGIA viib AGM-i palju kõrgemale tasemele. OPTIMA tootlus on võrreldamatu. Siin on mõned OPTIMA SPIRALCELLi faktid:
  • Iga OPTIMA aku keskmes on rida üksikuid spiraalselt keritud elemente, mis koosnevad kahest puhtast (99,99%) pliiplaadist, mis on kaetud täpse pliioksiidi kattega. Üks kaetud plaat on positiivne ja teine negatiivne.
  • Iga pliiplaat on valmistatud pidevvalatud ribana, mis säilitab kriitilised paksuse tolerantsid.
  • Kaks plaati saavad patenteeritud eraldaja (see põhikomponent on tegelikult valmistatud mikro-klaaskiust, mis tundub nagu peen puuvill), mis täidab kahte kriitilist funktsiooni: hoiab kahte plaati kokku puutumast ja hoiab elektrolüüti ühtlases suspensioonis.
  • Spiraalmähisega pidevate pliiplaatide ainulaadne tootmisprotsess on palju täpsemini juhitav ja kallim kui traditsiooniliste lameplaadiga AGM-akude ehitamine. Kvaliteedi ja jõudluse säilitamiseks vajalike väikeste tolerantside säilitamiseks on vaja kohandatud automatiseeritud patareide kerimismasinaid.
 
  • Iga lõpetatud SPIRALCELL näeb välja nagu täpselt haavatud "Jelly Roll". Säilitatakse ja jälgitakse pidevalt kriitilisi tolerantse, temperatuure, niiskust ja automatiseeritud protsesse.
  • OPTIMA akude täppisvormitud silindrilised korpused on valmistatud nii rangete tolerantsidega, et kasutada saab ainult esmast polüpropüleeni. See tagab täiusliku ja ühtlase kokkusurumise pärast SPIRALCELLi sisestamist ning väldib ka võimalikke saasteaineid või lisandeid eelnevalt kasutatud plastikust.
  • 12V OPTIMA akud on valmistatud 6 SPIRALCELL elemendist, millest igaühe avatud vooluahela pinge on 2,2 volti sügava tsükliga akude jaoks ja veidi üle 2,1 volti käivitusakude jaoks.
  • OPTIMA on alates 1990. aastate algusest ehitanud üle 100 miljoni individuaalse spiraalelemendi. Keegi ei tea, kuidas ehitada kõrgeima kvaliteediga ja parima jõudlusega spiraalkeritud akusid paremini kui OPTIMA.








Absorbent Glass Mat (AGM) akud on selle tehnoloogia pea peale pööranud. Muidugi võib traditsioonilise üleujutatud aku tagurpidi pööramine põhjustada lekke, mida AGM-akud, nagu OPTIMA® akud, aitavad teil vältida.
 
Traditsioonilistes üleujutatud akudes ripuvad positiivsed ja negatiivsed ruudud happelahusesse sukeldatud kasti sees. AGM-akude puhul eraldavad positiivsed ja negatiivsed plaadid imava klaasmatiga, mis hoiab elektrolüüti nagu käsn. See vähendab elektrolüütide lekkimise võimalust.

OPTIMA AGM-akud kasutavad ka kõrgema puhtusastmega pliid kui paljud teised AGM-akud ja tüüpilised üleujutatud elemendiakud, mille puhtus on 99,99%. See kõrgem puhtusaste tähendab vähem saasteaineid ja väiksemat gaaside teket, mis pikendab aku tööiga ja suurendab jõudlust.

OPTIMA aku disainieelised hõlmavad väiksemat sisemist takistust ja suuremat plaadi pindala, mis tagab parema käivitusvõimsuse, palju kiiremini laadimise ja tühjenemise ajal kõrgema pinge. Ja see on praktiliselt lekkekindel, olenemata sellest, kas see on mõranenud või kahjustatud. Samuti taluvad OPTIMA AGM akud vibratsiooni nagu tšempion.

OPTIMA akude suure jõudlusega AGM aku eelised:
  • Muljetavaldavalt kõrged käivitamissomadused väikeses akus
  • Suurem voolu vastuvõtmine laadimiste ajal
  • Suletud hooldusvaba disain
  • Peaaegu lekkekindel
  • Põrutus- ja vibratsioonikindel
  • Rohkem võimsust võrreldes tavaliste akudega
  • Pikk kasutusiga

SÜVATSÜKKEL (DEEP CYCLE - SLI)
Starting Lighting Ignition (SLI) (SÜVATSÜKLI) akud paistavad silma suure käivitusvõimsusega, kus toimub ainult kerge pindmine tsükkel. Deep-Cycle akud on mõeldud rakendustele, mis nõuavad sügavat korduvat ja sügavat voolu tühjendamist, nagu paadi trollimismootorid, elektrilised ratastoolid, matkaauto vool ja käivitusrakendustes, kus süsteemi koormus ületab lühiajaliselt generaatori väljundvõimsust.

SLI-akusid kasutatakse tavaliselt lühikesteks hetkelisteks voolu vajadusteks, näiteks mootori käivitamiseks või väikese elektrikoormuse korral. SLI akud annavad ka lisavõimsust, mis on vajalik siis, kui sõiduki elektrikoormus ületab laadimissüsteemist (generaatorist) saadava toite ning toimivad ka elektrisüsteemis pinge stabilisaatorina, tasakaalustades pinge hüppeid ning hoides ära nende hüpete poolt teiste elektrisüsteemi komponentide kahjustamise.

Suure jõudlusega autoheli ja hädaabisõidukite rakendused on näited süsteemi koormuse kohta, mis ületab generaatori väljundvõimsust. Kui mootor töötab tühikäigul ja generaatori võimsus langeb, suudab Deep-Cycle süvatsükli aku jätkuvalt suure vooluga koormust toetada ja seejärel kiiresti uuesti laadida, kui mootori pöörlemiskiirus ja generaatori võimsus suurenevad. Iga kord, kui see juhtub, on tegemist tsükliga ja see võib juhtuda koguaeg sõiduki tööpäeva jooksul.

Sõidukite omanikud, kelle süsteemid on regulaarselt ülekoormatud, leiavad, et OPTIMA® Deep-Cycle on ideaalne lahendus. Nende hulka kuuluvad sõidukid, millele on lisatud järelturu tarvikud, nagu politsei, päästeameti ja kiirabiautod, kullerid ja kauba tranposriautod ja haagissuvilad.

Millist Optima akut valida:

OPTIMA REDTOP® kiiremaks käivitamiseks ja ekstreemsetes tingimustes
OPTIMA YELLOWTOP® suurte tsüklite jaoks ja kiire laadimise jaoks
OPTIMA BLUETOP® meresõidukid ja matkaautod


1. OPTIMA YELLOWTOP® (kollane ) käivitus + süvatsükli (deep-cycling)  suurte tsüklite jaoks ja kiire laadimise jaoks


Optima YellowTop on loodud paigaldamiseks ja unustamiseks. Olenemata tingimustest, olgu selleks niiskus, kuumus, mustus või äärmuslikud vibratsioonid või regulaarne tühjenemine, on tagatud katkematu võimsus kogu tühjendustsükli jooksul. Võimalus hoida tühjendustsükli ajal kõrgemat pinget võimaldab kasutada Optima salvestatud võimsust tavaliste akudega võrreldes rohkem. Kõik need eelised tulenevad Optima Spiralcell Technology®-st, mis ühendab käivitusaku eelised sügava tsükliga aku eelistega. YellowTop saab hakkama paljude tühjenemiste ja uuesti laadimisega ilma märkimisväärset võimsust kaotamata ning sobib ideaalselt ka hooajaliseks kasutamiseks oma väga madala isetühjenemise määra tõttu.

Optima Yellow Top (kollane ) käivitus + süvatsükli (deep-cycling) tipptasemel ülimalt vastupidavad AGM akud. See SPIRACELL TECHNOLOGY®-iga ehitatud aku on valmis vastu võtma kõike, mis teil on. Ja see võitleb vibratsiooniga paremini kui ükski aku – see on kuni 15 korda vibratsioonikindlam kui tavaaku.

OPTIMA YELLOWTOP kestab kuni 3 korda kauem kui traditsioonilised akud ja tagatakse katkematu toite tarnimine kogu tühjendustsükli vältel. Selle võimsus on puhtam ja kõrgema väljundpingega kui tavalistel akudel. Selle kompaktne disain vähendab kaalu ja hõlbustab paigaldamist kitsastesse kohtadesse. See on täielikult suletud ja lekkekindel, väga vastupidav äärmuslikele temperatuuridele ja seda saab pikka aega säilitada.

Ja see on täiesti hooldusvaba.



Eelised:

* Süvatsükkel ja käivitamine – kõik koos ühes akus.
* Kestab kuni 3 korda kauem kui traditsioonilised lameplaadiakud.
Püsiv jõudluskvaliteet, mis hoiab teie aku samal tasemel isegi siis, kui see tühjeneb.
* Rohkem võimsust käivitusprotsessi esimese 1, 3, 5 ja 10 sekundi jooksul kui võrreldava      nimiväärtusega tavalised pliiakud.
Ideaalne hooajaliseks kasutamiseks, täislaetud see võib olla kuni 12 kuud toatemperatuuril (või madalamal) kasutamata ja siiski käivitada auto.
15 korda vastupidavam vibratsioonile kui traditsioonilised pliiakud.
* Paigaldatav peaaegu igas asendis.
* Täiesti hooldusvaba
* Kaitstud külmumise eest talvel kuni temperatuurini -34,4C, talub kuumust kuni +50C




YELLOW TOP: kasutage seda, kui elektrikoormus on keskmisest suurem või kui tühjendustsükkel on tavalisest mootorikäivitusest pikem, näiteks ilma generaatoriteta sõidukid. Siia kuuluvad ka sõidukid, mille elektrikoormus võib ületada generaatori keskmist võimsust (näiteks järelturu helisüsteemid, GPS, laadijad, vintsid, lumesahad, inverterid). See võib hõlmata ka sõidukeid, millel on tehases palju elektroonikat paigaldatud, näiteks elektriliste lükandustega väikebussid ja DVD-mängija, eriti kui DVD-mängijat kasutatakse siis, kui auto mootor ei tööta.
 
 







Optima Yellow top akud sobivad ideaalselt:
  • Diiselmootoriga sõidukid koos järelturu elektroonikaga
  • Auto heli-/videorakendused, mille võimsus ületab 250 vatti originaalseadmete süsteemi kaudu
  • Inverterite (haagissuvilad), hüdraulika (ehitussõidukid), vintsidega (4x4) või muude kulukate lisaseadmetega sõidukid või rasketehnika.
  • Elektrisõidukid
  • Paadid
 
Osta Optima Yellow Top käivitus / püsitoite aku siit!


2. OPTIMA REDTOP® kiiremaks käivitamiseks ja ekstreemsetes tingimustes

Põllumajanduses, kus masinaid kasutatakse hooajaliselt, näitab Optima RedTop oma silmapaistvat käivitusvõimsust.

Isegi kui aku on jäetud terveks talveks traktorisse või harvesterissse , siis RedTop annab koheselt  käivitusvõimsust.*
 RedTopi tähelepanuväärse käivitusjõu võti on Optima Spiralcell Technology®. See võimaldab käivitada raskeid diiselmootoreid , mis on sama kompaktne kui tavaline autoaku, mida saab paigaldada kohtadesse, kus on väga vähe ruumi. See võimas pakett näitab ka võrratut vastupidavust vibratsioonile, löökidele ja põrutustele. The RedTopi tugev, lekkevaba konstruktsioon peab vastu ka kõige karmimatele tingimustele ilma voolukatkestuseta.
*Kui aku ei kasutata pikema aja jooksul, tuleb see lahti ühendada.

OPTIMA® REDTOP® akud on valmis ja ootavad kasutamist. REDTOPi akudel on patenteeritud SPIRALCELL TECHNOLOGY® tehnoloogia, mis annab starterile algfaasis tohutu võimsuse ja need sobivad ideaalselt rakendusteks, kus käivitusvõimsus on prioriteet. Kaubanduslik põllumajandustehnika ja ehitustehnika on kaks turgu, kus OPTIMA REDTOP akud on muutunud väga populaarseks. Muidugi toimivad nad suurepäraselt ka alarmsõidukites, generaatorites ja tavalistes sõiduautodes. REDTOPi ülimadal isetühjenemise määr tähendab, et võite jätta selle pikaks ajaks puutumata ja see käivitab ikkagi teie mootori. Ja see võib suurendada tootlikkust, vähendades hooldusaegu ja mootori remondikulusid.

Kuid OPTIMA® REDTOP pakub enamat kui lihtsalt võimas algus. See kestab kuni kolm korda kauem ja on kuni 15 korda vastupidavam vibratsioonile kui teised akud. See on täiesti lekkekindel. Selle SPIRALCELL TECHNOLOGY® võimaldab saavutada praegu turul olevate pliiakude madalaimat sisetakistust. Ja sellel on kiire laadimisvõime, mis tagab kiire pinge taastamise lühikeste sõidutsüklite jooksul. Põhimõtteliselt on see aku vastupidav kui naelad. Selle võimsus ja vastupidavus on omadused, millele võite kindlalt loota.

Eelised:
  • Kestab kuni 3 korda kauem kui teised akud.
  • Rohkem võimsust käivitusprotsessi esimese 1, 2, 5 ja 10 sekundi jooksul kui võrreldava nimiväärtusega tavalised pliiakud.
  •  
  • Püsiv jõudluskvaliteet hoiab teie aku samal tasemel isegi siis, kui see tühjeneb.
  • Ideaalne hooajaliseks kasutamiseks, täislaetud see võib toatemperatuuril (või madalamal) kuni
  •  
  • 12 kuud kasutamata jääda ja siiski käivitada auto.
  • 15 korda vastupidavam vibratsioonile kui teised akud.
  •  
  • Mittevalguv koos täieliku paigaldamise paindlikkusega; saab paigaldada peaaegu igasse asendisse.
Optima akud taluvad võimsa mootoriga sõidukite kõrgeid kapotialuseid temperatuure (kuni +50C.

Kaitstud külmumise eest talvel kuni temperatuurini -45,5C





Optima Red Top tehnilised näitajad:
Mudel RT C 4,2 RT S 4,2 RT R 4,2
Osanumber 801 287 000 888 2 802 250 000 888 2 803 251 000 888 2
Kood 8001-287 8002-250 8003-251
Liik Käivitusaku Käivitusaku Käivitusaku
Aluse pikkus: mm 245 245 255
Ülemise katte pikkus: mm 254 254 254
Kõrgus ilma klemmideta: mm 184 173 173
Kõrgus koos klemmidega: mm 200 200 200
Aluse laius: mm 172 172 172
Ülemise katte laius: mm 175 175 175
Nimipinge: V 12 12 12
Külmkäivitusvool: (EN) CCA 815 815 815
Mahutavus: (EN) Ah 50 50 50
Reservvõimsus: (BCI) Min 100 100 100
Kaal: kg 17,2 17,2 17,2
 
Mudel RT U 4,2 RT F 4,2 RT s 3,7
Osanumber 804 250 000 888 2 878 209 000 888 2 820 255 000 888 2
Kood 8004-250 8078-209 8020-255
Liik Käivitusaku Käivitusaku Käivitusaku
Aluse pikkus: mm 245 245 229
Ülemise katte pikkus: mm 254 254 237
Kõrgus ilma klemmideta: mm 173 184 168
Kõrgus koos klemmidega: mm 200 184 197
Aluse laius: mm 172 172 172
Ülemise katte laius: mm 175 185 171
Nimipinge: V 12 12 12
Külmkäivitusvool: (EN) CCA 815 815 730
Mahutavus: (EN) Ah 50 50 44
Reservvõimsus: (BCI) Min 100 100 90
Kaal: kg 17,6 17,5 14,4
 
Mudel RT r 3,7 RT u 3,7 RT s 2,1
Osanumber 835 255 000 888 2  822 255 000 888 2 810 355 000 888 2
Kood 8035-255 8022-255 8010-355
Liik Käivitusaku Käivitusaku Käivitusaku
Aluse pikkus: mm 229 229 255
Ülemise katte pikkus: mm 237 237 252
Kõrgus ilma klemmideta: mm 168 168 185
Kõrgus koos klemmidega: mm 197 197 206
Aluse laius: mm 172 172 83
Ülemise katte laius: mm 171 171 90
Nimipinge: V 12 12 6
Külmkäivitusvool: (EN) CCA 730 730 815
Mahutavus: (EN) Ah 44 44 50
Reservvõimsus: (BCI) Min 90 90 110
Kaal: kg 14,4 15 8,3
 

Esimesed sekundid käivitamisel on kriitilised. Ebaõnnestumine seal ja teie unistused võidusõiduraja superstaariks olemisest lõpevad. sSe on miks tuhanded võidusõiduprofessionaalid, offroaderid ja hot rodderid kõik kasutavad REDTOP®-i, akut, mis on kohandatud  võimsuse edastamiseks, mida vajate, just siis, kui seda vajate. Rohkem võimsust naela kohta kui  traditsiooniline aku, REDTOP annab teile ka konkurentsieelise rajal, kus iga meeter loeb.

Proovige ja kes teab,  võite isegi ise mõne rekordi purustada.

 



Optima Red top akud sobivad ideaalselt:
Traktorid, Veoautod, Maasturid, Ehitustehnika, Sõiduautod, Ralliautod,  Alarmsõidukid, Generaatorid jne.

Osta Optima Red Top käivitusaku siit!

3. OPTIMA® BLUETOP käivitus ja süvatsükli akud paadile ja matkaautole

Vee peal peab see, mis sind välja viib, ka tagasi tooma. OPTIMA® BLUETOP® aku annab võimsust, mida võite usaldada. Selle patenteeritud SPIRALCELL TECHNOLOGY® tehnoloogia tähendab pikemat tööaega, kiiremat laadimist ja kuni kaks korda pikemat eluiga kui traditsioonilised paadiakud.






Ja see on spetsiaalselt loodud mererakenduste nõudlike väljakutsetega toimetulemiseks. OPTIMA® BLUETOP aku on täiesti lekkekindel ja hooldusvaba.

See on kerge ja seda saab paigaldada peaaegu kõikjale ja igas asendis. See on üle 15 korra vastupidavam vibratsioonile kui teised akud, mis on paadi kere puhul oluline. Tänu märkimisväärselt madalale isetühjenemiskiirusele säilib selles vool see kauem ja see aku laeb kiiremini. Ja see võib tähendada kiiremat naasmist vette pärast väljaspool hooaega.

Optima BlueTop on saadaval kahes variandis, mis muudab selle ideaalseks kasutamiseks kõigis mererakendustes.

Optima BlueTop akud jagunevad kaheks erinevaks:
- Käivitusaku (tumeda korpusega), mis isegi kõige märjemates oludes töötades või olukordades, kus akut pole pikka aega kasutatud, annab maksimaalse võimsuse.

- Käivitus + sügavtsükli aku kaks ühes (helehall korpus), mis annab toite ka kõikidele teie pardal olevatele seadmetele ja tarvikutele.

See muudab Optima BlueTopi loomulikuks valikuks iga paadi jaoks, mis peab kombineerima erinevaid akunõudeid olenevalt kasutusest, keskkonnast ja energiavajadusest



 
 
Mudel BT DC 5,5 BT DC 5,0 BT DC 4,2 BT SLI 4,2
Osanumber 852 188 000 888 2 827 227 000 888 2 816 253 000 888 2 806 252 000 888 2
Kood 8052-188 8027-227 8016-253 8006-252
Liik Kaks ühes käivitus ja vool Kaks ühes käivitus ja vool Kaks ühes käivitus ja vool Käivitusaku
Omadus Süvatsükli Süvatsükli Süvatsükli
Aluse pikkus: mm 317 300 245 245
Ülemise katte pikkus: mm 325 309 254 254
Kõrgus ilma klemmideta: mm 218 200 173 173
Kõrgus koos klemmidega: mm 238 221 200 200
Aluse laius: mm 158 169 172 172
Ülemise katte laius: mm 165 172 175 175
Nimipinge: V 12 12 12 12
Külmkäivitusvool: (EN) CCA 975 845 765 815
Mahutavus: (EN) Ah 75 66 55 50
Reservvõimsus: (BCI) Min 155 140 120 100
Kaal: kg 26,5 22,7 19,7 17,4


1. BLUETOP® sügav tsükkel
OPTIMA BT DC 4.2 ja BT DC 5.5 BLUETOP akud on kaheotstarbelised akud. Neid saab kasutada mis tahes süvatsükliga (laevatarvikud, majarakendused, trollimismootorid, vöörimootorid, autokaravanid) või käivitusrakendustes.




2. BLUETOP SLI (käivitamine, valgustus, süüde)

OPTIMA BT SLI 4.2 BLUETOP aku on käivitusaku. Kuigi saate sügava tsükliga akut kasutada mis tahes rakenduses, saab käivitusakusid kasutada ainult rakenduste käivitamiseks.


Vee peal peab see, mis sind välja viib, tagasi tooma. OPTIMA® BLUETOP® aku annab võimsust, millele võite usaldada. Selle patenteeritud SPIRALCELL TECHNOLOGY® tähendab pikemat tööaega, kiiremat laadimist ja kuni kaks korda pikemat eluiga kui traditsioonilised paadiakud. Ja see on spetsiaalselt loodud mererakenduste nõudlike väljakutsetega toimetulemiseks.







Optima Bluetop aku ehitus joonis:



Eelised:
  • Saadaval on käivitusakud- ja kaheotstarbelised akud: käivitus + sügava tsükli (pidev vool) mudelid.
  • Kestab kuni 3 korda kauem kui teised akud.
  • Rohkem võimsust käivitusprotsessi esimese 1, 2, 5 ja 10 sekundi jooksul kui võrreldava nimiväärtusega tavalised pliiakud.
  • Püsiv jõudluskvaliteet hoiab teie aku samal tasemel isegi siis, kui see tühjeneb.
  • Ideaalne hooajaliseks kasutamiseks, täislaetud see võib toatemperatuuril (või madalamal) olla kuni 12 kuud kasutamata ja annab endiselt paadi mootori käivitamiseks vajaliku võimsuse.
  • 15 korda vastupidavam vibratsioonile kui teised akud.
  • Mittevalguv koos täieliku paigaldamise paindlikkusega; saab paigaldada peaaegu igas asendis.





ROHKEM KÄIVITUSJÕUDU

OPTIMA® akud annavad starterile suurema võimsuse sõiduki käivitustsükli kriitilise
esimese 10 sekundi jooksul.




Osta Optima Blue Top veesõiduki püsitoite aku siit!
 

Optima aku laadimine:

Laadimissoovitused:
OPTIMA aku on AGM-aku, mitte geellaku või tavaline üleujutatud pliihappe aku. Sügavalt tühjenenud OPTIMA akut (alla 10,5 V) ei testita ega laeta korralikult, kui seda käsitletakse geellaku või tavalise üleujutatud akuna. Käeshoitav elektrooniline aku tester annab tõenäoliselt ebatäpseid testitulemusi.


OPTIMA aku eeliseks on väga madal sisetakistus, mis võimaldab nii suure voolutugevusega väljundit kui ka tõhusat laadimist. See eelis võimaldab ka OPTIMA akul töötada kauem kui selle määratud nimiväärtus ja töötada madalama pingega kui tavalised üleujutatud akud. Kõik see võib tekitada segadust sügavalt tühjenenud OPTIMA laadimisel. Enamikul tavalistel akulaadijatel on sisseehitatud funktsioon, mis takistab alla 10,5-voldise aku laadimist. Kui teie OPTIMA aku tühjeneb alla selle, ei pruugi tavaline akulaadija käivituda.

Enamikul kvaliteetsetest kaasaegsetest akulaadijatest on nüüd sisseehitatud funktsioonid AGM-akude, näiteks OPTIMA akude laadimiseks. Mõnel on spetsiifilised AGM-seaded, mida tuleks kasutada OPTIMA aku laadimiseks. Ärge kasutage geel ega geel/AGM seadistusi, kuna need ei lae OPTIMA akut täielikult ja võivad seda aja jooksul kahjustada. Kuid isegi mõned AGM-ühilduvad laadijad ei lae sügavalt tühjenenud (alla 10,5 V) OPTIMA akusid. 

Tavaliseks laadimiseks soovitame maksimaalselt 10 amprit, 13,8–15,0 volti. Hoolduslaadimiseks soovitame maksimaalselt 1 amprit, 13,2–13,8 volti.
 
Laadija tüüp Amprid Voldid
Tavaline / automaatne 10 13.8-15.0
Hoolduslaadija 1 13.2-13.8

Kui kaua laadida Optima akut?
Kui teil on automaatne laadija, laske sellel töötada, kuni laadija näitab, et protsess on lõppenud. Kui teil on tavaline laadija, hinnake täielikult tühjenenud aku (11,2 V) laadimisaega, korrutades võimsuse (ampritunnid või Ah) 1,2-ga, et saada ligikaudne hinnanguline laadimistundide arv. Kui teie aku pole täielikult tühjenenud, on aeg lühem.
 
  Akulaadija amprid
Aku maht Ah 2A 5A 10A
387 23 tundi 9 tundi 4.5 tundi
44-45 33 tundi 13 tundi 6.5 tundi
66-75 45 tundi 18 tundi 9 tundi

Sügavalt tühjenenud aku
Kui Optima on sügavalt tühjenenud (alla 10,5 volti), siis enamik tavalisi laadijaid sellist akut ei laadi. OPTIMA laadijad on loodud spetsiaalselt kuni 1,25 voldini  tühjenenud akude laadimiseks. Aku laadimiseks saate teise täislaetud autoaku (12V+) ühendada tühjenenud AGM-iga paralleelselt (+ ühendage + ga  ja - ühendage -). Seejärel ühendage laadija tühjenenud aku külge, seades laadija 10 amprit. Jätke 2 tunniks, perioodiliselt jälgides. Kui tühjenenud aku pinge saavutab 10,5 volti või rohkem, eemaldage teine ​​aku ja jätkake AGM-i laadimist, kuni see on täielikult laetud. Enamikul juhtudel taastatakse AGM-aku mahtuvus.
See on normaalne, kui AGM-aku läheb laadimise ajal veidi soojaks. Puudutades kuum, tähendab, et on tekkinud lühis ja protsess tuleks katkestada. Laske oma generaator kohe üle kontrollida.

Millised on Optima akude ladustamissoovitused?
Aku hoiustamisel on kõige olulisem tagada, et pinge ei langeks kunagi alla 12,4 volti. Soovitame kasutada teatud tüüpi "aku hooldajat - hoolduslaadijat" – seadet, mis jälgib teie akut ja hoiab selle ladustamise ajal täisvõimsusel.
Tänu oma ainulaadsele kõrge puhtusastmega pliiakukonstruktsioonile on OPTIMA aku isetühjenemise kiirus palju madalam kui tavalistel lameplaatakudel. See tähendab, et OPTIMA-t saab säilitada pikemaks tegevusetuse perioodiks, säilitades samal ajal piisavalt laetust, et auto käivitada. Olenevalt säilitustemperatuurist võib OPTIMA tavaliselt seista 8–12 kuud ja käivitada enamiku sõidukeid. Võimaluse korral hoidke akut jahedas ja kuivas kohas. Kontrollige aku pinget iga 6 kuu tagant ja laadige, kui see langeb alla 12,6 voldi.
Pidage meeles, et uuemad pardaelektroonikaga (nt arvutid, alarmid jne) sõidukid vajavad süsteemimälu säilitamiseks parkimise ajal akult voolu. Kui sõidukit kavatsete pikka aega hoiustada, peaksite selle äravoolu kompenseerimiseks kasutama hoolduslaadijat. Selle laadija pinge peaks olema reguleeritud vahemikus 13,2–13,8 volti, maksimaalselt 1 amprit. Vanematel sõidukitel, millel puudub elektroonika, eemaldage akukaablid, kui sõidukit pikemat aega ei kasutata.


Hoolduslaadijaid on kahte tüüpi:
1) Traditsioonilised "Float" laadijad, mis annavad akule pidevat pinget kahaneva voolutugevusega ka siis, kui see on täielikult laetud. Ujuklaadimiseks soovitame max 1 amprit, 13,2-13,8 V. See on OK, kuid mitte eelistatud variant.
2) Täisautomaatsed "mitmeastmelised või mitmeastmelised" laadijad, mis jälgivad akut ja laadivad seda vastavalt vajadusele. Mõned neist mitmeastmelistest laadijatest, näiteks OPTIMA laadijad, on võimelised hästi töötama ka akulaadijana.

Kui hoolduslaadijat ei ole võimalik kasutada, ühendage aku ladustamise ajaks sõiduki küljest lahti, et vältida sõiduki aku tühjenemist. Laadige aku alati enne ladustamist täis ja kontrollige seejärel iga 3–6 kuu järel aku pinget ja laadige, kui see langeb alla 12,4 V.
Võimaluse korral hoidke akut jahedas ja kuivas kohas.

Sobiva Optima aku laadija (näiteks MXS 5.0 (id 10409) või MXS 7.0 (id 11342 ) leiad siit

Kinnitused
  • Mõõtke oma olemasoleva varuaku mõõtmeid, et näha, kas akupesasse sobib Optima.
  • Kui kasutate Optima akut kohandatud rakenduses, võtke arvesse järgmist.
  • Kapoti vahe – vähemalt 3/4" klemmide ülaosa ja kapoti alaosa vahel
  • Pagasiruumi/siseruumi paigaldamine – kui aku on paigaldatud sõitjateruumi või pagasiruumi, tuleb see õhutada sõidukist väljapoole.
  • Külgklemmid - Kui kasutate kaheklemmilist akut sõidukis, mis kasutab ülemisi klemme, veenduge, et külgmised klemmid ei puutuks kokku metalliga. Hoidke postikaitsed klemmidel, mida ei kasutata. Aku muutmine – aku lõikamine, puurimine, kärpimine või muul viisil muutmine võib kujutada endast ohtu ja tühistada garantii
  • Paigaldamine – aku peab olema kindlalt kinnitatud. Klemmid ei ole ette nähtud aku kinnitamiseks.
  • Kuumus – kaitske akut mis tahes kõrge kuumuse allika, näiteks turbolaaduri eest.

Aku/elektriprobleemide tõrkeotsing
- Miks mu aku tühi on?
Täislaetud käivitusakudel peaks pinge olema ~12,8v. Sügavtsükli akudel peaks pinge olema ~13,1v. Kui mootor töötab, peaks see näitaja olema 13,7–14,7 V. Kui teil pole multimeetrit, saate seda testida, käivitades auto ja lülitades sisse esituled. Kui need on tuhmid, näitab see, et tuled hakkavad akut tühjaks laadima ja generaator ei eralda voolu või ei tooda seda üldse. Kui tuled muutuvad mootori pöörlemisel heledamaks, tähendab see, et generaator toodab veidi voolu, kuid ei pruugi tühikäigul piisavalt toota, et aku oleks korralikult laetud. Kui tuled on normaalse heledusega ja ei muuda mootori pöörlemisel intensiivsust, töötab teie laadimissüsteem tõenäoliselt normaalselt.
Kui see on korras, peaksite kontrollima, kas aku on laetud või mitte, või miski sõidukis tühjendab akut. Teie probleemide selgitamiseks on kolm tõenäolist stsenaariumi:
1) Suur parasiitne tõmme ("võti välja" koormus). See võib aku kiiresti tühjendada ja lühendada selle kasutusiga. Selle põhjuseks võib olla pagasiruumi tuli, sigaretisüütaja, kell/raadio, alarmsüsteem või mõni muu elektriseade. Aku voolu tühjenemist saab kontrollida ampermeetriga. Süüte korral ühendage lahti üks akukaablitest. Ühendage üks ampermeetri juhe aku ja teine ​​kaabliga.
Tavaline Enamiku sõidukite voolutarve peaks olema umbes 25 milliamprit või vähem. Kui  väljavoolu äravool ületab 100 milliamprit, on tegemist elektriprobleemiga, mis vajab täiendavat diagnostikat. Kui te ei soovi oma autot mehaaniku juurde viia, on lihtsaim viis probleemi lahendamiseks tõmmata ükshaaval kaitmeidvälja kaitsmepaneelist kuni ampermeetri näidu langemiseni.
2) Probleem akuga põhjustab selle, et see ei hoia voolu. Selle kontrollimiseks oodake 12-24 tundi pärast täispingele laadimist, hoidke akut sõidukist eemal ja mõõtke selle pinget (teine ​​kiirem, kuid vähem eelistatav viis selleks on kaugtulede 15 sekundiks sisselülitamine, seejärel väljalülitamine, oodake 5-10 minutit, seejärel kontrollige pinget). Kui mõõdate aku pinget järgmisel päeval, nädalal või isegi kuu aega hiljem, peaks pinge olema ülaltoodud maksimaalsete pingete lähedal. Kui pinge püsib, kui see pole teie sõidukisse paigaldatud, kuid langeb, kui see on teie sõidukis, vaadake ülalt  punkt 1.,
3) Aku on tühi ja teie hoolduslaadija ei saa teie sügavalt tühjenenud akut korralikult laadida. Lugege sügavalt tühjenenud aku laadimise juhiseid
Mitme aku paralleelne ühendamine Kui teie akurakendus nõuab rohkem käivitusvõimsust või reservvõimsust, kui üks Optima aku suudab pakkuda, saate paigaldada mitu akut paralleelselt (+ ühendada +-iga  ja - ühendada -ga ). Iga kord, kui lisate aku paralleelselt, suurendate CCA-d ja reservvõimsust, samal ajal kui pinge jääb samaks.
Soovitused akude paralleelseks ühendamiseks:
  • Kasutage identse kaubamärgi, mudeli ja vanusega akusid
  • Veenduge, et kaabli läbimõõt oleks piisav suurema vooluga toimetulemiseks
  • Vältige kaablite lühistamist
  • Kasutage ainult kvaliteetseid pistikuid ja puhastage enne paigaldamist kõik kontaktid
  • Kontrollige regulaarselt kõiki ühendusi, et tagada kindel ühendus
  • Kui te pole kindel, kuidas neid toiminguid teha , siis laske seda teha professionaalsel autoelektrikul.
  • Ühendage + kaabel esimese akuga ja - kaabel viimase akuga, et voolu ühtlasemalt jaotada.
Nõuanded aku paigaldamiseks:
Kontrollige paigalduspinnal esemeid või eendeid, mis võivad korpust või katet kahjustada või kuluda
Liikumise või vibratsiooni kulumise vältimiseks veenduge, et aku oleks korralikult kinnitatud.
Ärge pingutage kinnitusklambrit üle, kuna see võib kahjustada plastkorpust ja katet
Kasutage ülemisi klemme lisaseadmete ja sõiduki käivitamiseks. 
Veenduge, et kaabli diamteere on piisav suurema vooluga toimetulemiseks.
Vältige kaablite lühistamist
Kasutage ainult kvaliteetseid pistikuid ja puhastage kõik kontaktid enne paigaldamist

Kumba akut ma vajan, kas OPTIMA REDTOP või OPTIMA YELLOWTOP?

REDTOP või YELLOWTOP? Seda küsimust küsivad paljud tarbijad sageli, kuna värvid ise ei pruugi anda mingit märki selle kohta, millised rakendused võiksid neile kõige paremini sobida. Vastus on tegelikult lihtsam, kui enamik inimesi arvab. Enamiku autotööstuse rakenduste jaoks töötab REDTOP suurepäraselt, kuna see on SLI (käivitus-/valgustus-/süüte-) aku, mis on loodud ja garanteeritud teie auto käivitamiseks. Siiski on mõned rakendused, kus YELLOWTOP on sobivam aku ja toome siinkohal mõned näited.

Kui sõidukit on elektriliselt oluliselt muudetud, on YELLOWTOP tõenäoliselt parem valik. See hõlmaks kindlasti auto helirakendusi, kuhu on lisatud suured võimendid ja kõlarid, aga ka sõidukid, millel on muid olulisi elektrilisi lisaseadmeid, nagu vintsid, lumesahad, CB-raadiod, lisavalgustus jne... Miks nende tarvikutega sobik paremini YELLOWTOP?

YELLOWTOP akud on mõeldud käivitamiseks ja sügava tsükliga kasutamiseks. Kuigi paljud tarbijad (ja akubrändid) keskenduvad käivitusvõimsusele (CCA), pakub YELLOWTOP aku tegelikult veidi vähem käivitamisampreid, pakkudes samas veidi rohkem reservvõimsust (voolu mahutavust Ah), kui võrreldava suurusega REDTOP.  YELLOWTOPid on loodud ka nii, et neid saaks ikka ja jälle märkimisväärselt tühjaks kurnata ja uuesti laadida, samas kui käivitusaku, nagu REDTOP, töötab paremini ja kestab kauem, kui seda hoitakse võimalikult lähedal täislaadimisele (~12,6–12,8 V).

ON olukordi kus autol võib olla parem kasutada YELLOWTOP-i. Üks näide on mahtuniversaal, mis pargib palju aega jalgpalliväljakute ääres. Üks laps vaatab autos meelelahutussüsteemist videoid, teine ​​aga harjutab või mängib mänge. Definitsiooni järgi kasutatakse selle mahtuniversaalil akut sügava tsükliga rakenduses, kuna video ei tarbi energiat mitte auto laadimissüsteemist, vaid otse akust endast.

Teise näitena võiks tuua uuema sõiduki, mida ei kasutata igapäevaselt ja mis on varustatud satelliidipõhiste navigatsiooni/jälgimissüsteemidega. Mõnikord kasutatakse neid sõidukeid lihtsalt nädalavahetuse lõbusate autodena, nii et omanikud hoiavad võtmeid autos. Mõned keerukamad sõidukid hakkavad käivitamiseks valmistudes aktiveerima erinevaid operatsioonisüsteeme, kui nad tunnevad võtmehoidja lähenemist sõidukile.

Need sõidukid võivad tarbida märkimisväärsel hulgal energiat isegi siis, kui need on pargitud ja neid ei kasutata, nii et kvaliteetne aku hooldusseade oleks nendele sõidukitele kasulik investeering. Sõidukid, millel on järelturu autosignalisatsioonid, kipuvad ka pargituna kulutama palju rohkem energiat kui ilma selleta. Seega, kui sõiduk jääb pikemaks ajaks seisma ja aku hooldusseadet pole võimalik kasutada, on aku täislaadimine ja täielik lahtiühendamine samuti mõistlik lahendus ning see võib olla ka väga tõhus vargusvastane meede. 

Isegi kui sõiduki aku ei tühjene täielikult mittesõites või väljalülitatud mootoriga kasutamisel, on tõenäoline, et aku tühjeneb oluliselt ja koormab sõiduki laadimissüsteemi tohutult, kui sõiduk lõpuks taaskäivitatakse.  Auto generaator ei ole mõeldud tühja aku laadimiseks. Generaatori enneaegne rike võib tekkida ja see võib teie garantii tühistada.

Olenemata teie rakendusest, otsige kindlasti oma nõrgimat elektrilist lüli ja kui leiate, et ostsite akut ja teate, et teie sõidukit kasutatakse sügava tsükliga rakenduses, valige OPTIMA YELLOWTOP.
 

OPTIMA AKU PAIGALDAMISNÕUANDED

AKUDE  PARALELLELSELT KOKKU ÜHENDAMINE


Kui teie akurakendus nõuab rohkem käivitusvõimsust või reservvõimsust, saate paralleelselt paigaldada mitu akut, ühendades sarnased klemmid (pluss klemmid plussklemmidega / miinus klemmid miinusklemmidega). Iga kord, kui lisate aku paralleelselt, suurendate auto külmkäivitusvoolu CCA-d ja reservvõimsust, pinge jääb 12 volti. Näiteks kaks paralleelselt OPTIMA® RT U 4,2 annavad 1630 A ja 100 Ah. Kolm samat akut paralleelselt annavad 2445 A ja 150 Ah. Kui teil on küsimusi mitme aku paigaldamise kohta, võtke ühendust vastava auto elektrihoolduskeskusega.

SOOVITUSED AKUDE PARALLEELSEKS ÜHENDAMISEKS
Kasutage identse kaubamärgi, mudeli ja vanusega akusid.
Veenduge, et kaablite diameeter oleks piisav suurema vooluga toimetulemiseks.
Vältige kaablite lühistamist (ärge laske neil vastu sõiduki kere hõõruda).
Kasutage ainult kvaliteetseid pistikuid ja puhastage enne paigaldamist kõik kontaktid.
Kontrollige perioodiliselt kõiki ühendusi.

NÕUANDED AKU PAIGALDAMISEKS
Liikumise ja vibratsiooni vältimiseks veenduge, et aku oleks sõidukis või seadmes korralikult kinnitatud. Ärge pingutage kinnitusklambrit üle, kuna see võib plastikust korpust kahjustada.
Ühendage suure voolutugevusega tarvikud, näiteks vints, ainult ülemiste klemmidega. ÄRGE kasutage külgmisi klemme.
Asendage kõik korrosiooni-, rooste- või muude kahjustustega kaablid ja pistikud.
Ärge paigaldage akusid ventileerimata või suletud kambrisse.
Ärge tõstke ega käsitsege akusid klemmidest.
Ärge pingutage liialt klemmpolte, soovitatavad on järgmised väärtused: SAE autoterminal: 6-8 nm. Külgklemm (3/8" mutter): 8 nm. Keermestatud naastklemm: 14-20 nm.
 

HOOLDUS
AKU HOOLDUS


OPTIMA® aku on tõeliselt hooldusvaba. Õige laadimise korral ei pea te lekkimise, korrosiooni või gaaside tekke pärast muretsema. Kontrollige perioodiliselt aku klemmide ühendusi, et veenduda, et need on puhtad, tihedad ja elementide eest kaitstud.

Lahtise vooluahela pinge (OCV) ja salvestusruum: OCV: kõik REDTOP® ja BLUETOP® SLI >12,8 volti (täislaetud aku jaoks)

YELLOWTOP® ja BLUETOP sügavtsükkel >13,0 volti (täislaetud aku jaoks)

KUIDAS MA TEAN, KAS MINU AUTO AKU VAJAB VAHETAMIST?
Internetis liigub väga küsitavatest allikatest palju halba teavet autoakude vahetamise kohta. Püüame teile selgeks teha, kuidas saate kindlaks teha, kas on aeg oma auto aku välja vahetada, hajutades mõned levinud müüdid selle kohta, mida peetakse aku tõrke "märkideks".
Müüt nr 1 – Teie mootor käivitub aeglaselt
Paljud garantiiga tagastatud akud on lihtsalt sügavalt tühjenenud ja töötavad korralikult, kui need on korralikult uuesti täis laetud. Kui märkate, et mootor käivitub aeglaselt, peaksite esimese asjana kontrollima aku pinget (see peaks olema vähemalt 12,6 volti) ja vajadusel akut laadima. Kui teil pole voltmeetrit või akulaadijat, võiksite need hankida, kuna need võivad pikas perspektiivis palju raha säästa.  Kui teie mootor käivitub pärast aku laadimist ikka aeglaselt, laske seda autoesinduses kontrollida (koormustestida). Paljud pakuvad seda teenust tasuta ja see on parim meetod kindlaks teha, kas aku tuleb välja vahetada.
Müüt nr 2 – hämarad tuled ja/või elektriprobleemid
Kui teie mootor on käivitatud, tegeleb elektrienergia vajadusega üldiselt sõiduki laadimissüsteem (generaator). Kui märkate, et sõidu ajal on tuled tuhmimad või muud elektriprobleemid, kontrollige voltmeetriga generaatori väljundvõimsust akuklemmidel. See peaks olema vahemikus umbes 13,7–14,7 volti, kuid kui see on sellest palju madalam, on  suur tõenäosus, et teil on elektriprobleem, mis pole teie akuga seotud. See võib olla vahelduvvoolugeneraator, mis tuleb välja vahetada, kuid see võib olla ka lahtine või kulunud rihm, mis raskendab generaatori piisavat võimsust. Kui ka teie aku pinge on madal, proovige akut laadida akulaadijaga. Kui see laeb hästi ja hoiab pinget üleöö (või 12–24 tundi), kuid hakkab sõidukiga sõites uuesti pinget langetama on teil kindlasti elektriprobleem, kuid tõenäoliselt pole  probleem akus.
Müüt nr 3 – "kontrolli mootorit" tuli põleb
Olenevalt sõidukist võib see tähendada sõna otseses mõttes mis tahes viga kapoti all. Viimane asi, mida soovite teha, on hakata oma autot osasid vahetama, et proovida hoiatustuli kustuda. Kui kardate, et tegu võib olla akuga, kontrollige pingetaset (vähemalt 12,6 V), laadige seda vajaduse korral akulaadijaga ja laske seejärel kvaliteetsel autoteenindusel koormustestida. Need on kõik tasuta võimalused, mida tuleks enne raha kulutamist uurida. Kui need on ammendatud, peaksite laskma kellelgi (näiteks usaldusväärsel ja asjatundlikul autotehnikul) lugeda koodi, mis käivitas kontrollmootori tule, et teada saada, mida teie auto täpselt üritab edastada.
Müüt nr 4 – halb lõhn
Halb lõhn võib tuleneda paljudest asjadest, näiteks rikkis katalüsaatorist. Kui aga märkate akust tulevat mädamuna või väävlilõhna, võib teie akust väljutada tuleohtlikke ja mürgiseid aure (ja võib-olla ka hapet). Paljudel juhtudel tekib see lõhn aku tugeva ülelaadimise tõttu. Veelkord soovitame kontrollida aku pinget (vähemalt 12,6 V) ja generaatori väljundit (~13,7-14,7 V). Kui märkate, et generaator laeb teie akut palju suurema pingega kui 14,7 volti, peaksite laskma oma laadimissüsteemi võimalikult kiiresti usaldusväärsel ja asjatundlikul autotehnikul üle kontrollida.
Müüt nr 5 – korrodeerunud klemmid või pistikud
OPTIMA akud on suletud, nii et te ei pea kunagi muretsema akuklemmide korrosiooni pärast. Kui see on nii ja kõigi autoakude eluiga on piiratud, siis kuidas võite eeldada, et korrodeerunud akuklemmid näitavad, et teie OPTIMA aku tuleb välja vahetada, kui seda kunagi ei juhtu? Kui näete muudel tavaliste üleujutatud pliiakudega sõidukitel klemmide ümber korrosiooni, ei tähenda see, et aku tuleb välja vahetada, kuid see tähendab, et selle ühenduse ümber tekib tõenäoliselt märkimisväärne takistus, mis võib akul on raskem voolu vastu võtta ja edastada. Puhastage need pistikud ja aku klemmid traatharja ja ühe supilusikatäie söögisooda lahusega, mis on segatud tassi kuuma veega. Seejärel kontrollige aku pinget (vähemalt 12,6 V), laadige vajadusel ja laske seda tasuta koormustesti teha mis tahes kvaliteetsete autoosade jaemüüjatel. Kui see vajab väljavahetamist, kaaluge suletud OPTIMA aku kasutamist, et te ei pea tulevikus seda segadust koristama.
Müüt nr 6 – punnis akuümbris
Kaks kõige levinumat põhjust, miks traditsioonilised "musta kasti" akuümbrised hakkavad paisuma, on plaatidesse kogunev sulfaat, mis sunnib neid laienema või aku on (või on olnud) tugevalt üle laetud. Kumbki stsenaarium ei tähenda tingimata, et teie aku peab olema kohe välja vahetatud, aga nagu ka teistest vastustest näha, tuleks veidi kontrollida. Veenduge, et aku on täielikult laetud (vähemalt 12,6 V) ja laadimissüsteem töötab korralikult (~13,7–14,7 V). Seejärel viige aku teenindusse ja laske sellel tasuta koormustesti teha. Kui see hoiab pinget ja läbib koormustesti, laske usaldusväärsel ja asjatundlikul autotehnikul oma elektrisüsteemi lähemalt uurida, et näha, mis võib teie aku korpuse paisumise põhjustada.
Müüt nr 7 – vana aku
"Vana" aku määratlus võib oluliselt erineda. OPTIMA akud võivad kesta kuni kolm korda kauem kui traditsiooniline üleujutatud akud, nii et keegi edelaosas kõrbes, kes tavaliselt ei näe tüüpilisest üleujutatud pliiakust kolm aastat enne, kui see rikki läheb, võib kaaluda kaheaastast vana. aku olema "vana". Teisest küljest võib keegi, kes elab väga pehmes kliimas, nagu San Diego, näha, et aku on seitse või kaheksa aastat vana, enne kui see rikki läheb, nii et kaheaastane aku eluiga on nende jaoks peaaegu täiesti uus. Kui nad kasutavad OPTIMA akut, võivad nad hakata oma sõpradele kiitlema, et nende kümneaastane OPTIMA aku töötab endiselt suurepäraselt. Olenemata teie aku vanusest on hea mõte hoida seda täielikult laetuna (vähemalt 12,6 V), et maksimeerida nii jõudlust kui ka eluiga. Kui teie aku on teile tundunud kaua aega olnud ja olete mures, et see võib tühjeneda, laadige see enne otsustamist täielikult täis ja laske seda kvaliteetses autoosade kaupluses tasuta koormustestida. kui see vajab väljavahetamist.
Järeldus
Olenemata sellest, kas teil on OPTIMA aku või traditsiooniline üleujutatud pliiaku, on parim, mida saate teha aku jõudluse ja eluea maksimeerimiseks, hoida aku võimaluse korral täielikult laetuna vähemalt 12,6 voltini. Oleme andnud nõuandeid aku laadimise kohta, et hajutada palju aku vahetamisega seotud müüte, sest paljude (kuid mitte kõigi) nende probleemide põhjus on tühjenenud aku, mitte see, mida tuleks välja vahetada. Mõnel juhul ei pruugi akul või sõiduki laadimissüsteemil midagi viga olla, kuid autot lihtsalt ei kasutata piisavalt sageli või ei sõideta piisavalt kaua, et sõiduki laadimissüsteem saaks akus piisavat pinget säilitada. . Kui see nii on, võib kvaliteetse akulaadija või -hooldaja regulaarne kasutamine aidata akul kaua töötada, enne kui see tõesti välja vahetada.



Seotud artiklid ja uudised:

Kuidas valida autole akut? AGM aku eelised. 

Autoakud - näpunäiteid akude kohta

Autoakude, busside akude jm akude võrdlused, sobivustabelid ja kataloogid

Kuidas valida akulaadijat?

Loe akutüüpide kohta siit!