Jaso õli spetsifikatsioonid, seletused

Jaso õli spetsifikatsioonid, seletused MOOTORRATTAD JA MOOTORROLLERID

JASO T903
1998. aastal võeti kasutusele JASO T903  kui 4-taktiliste mootorrataste õlide ülemaailmselt tunnustatud standard. Selles määratletakse mootorrataste erinevate konstruktsioonide rahuldavaks määrimiseks vajalikud jõudlustasemed. 

JASO T903 koosneb kahest toimivuskategooriast: 
JASO MA: Märja siduriga mootorrataste õlid. Need õlid tagavad siduri libisemise vältimiseks vajaliku hõõrdejõu ja on seetõttu hõõrdumisvastased. Neid õlisid saab kasutada neljataktilistes mootorratastes, kus mootori, käigukasti ja siduri jaoks on üks õlisüsteem. MA õlid sobivad kõikidele rakendustele. 
JASO MB: Automaatkäigukastiga mootorrataste õlid (mopeedid). Need õlid tagavad vajaliku hõõrdejõu, lisades hõõrdemodifikaatoreid, mis annavad kütusesäästu eeliseid. Seda tüüpi õlid on neljataktiliste mootorrataste madalaima hõõrdejõuga õlid. MB-õlisid ei tohiks kasutada, kui on vaja MA-õli, kuna need võivad mootorratastel põhjustada siduri libisemist ja seetõttu tuleks neid kasutada ainult motorollerites. Motorollerite ülekanne toimub rihmade või kettide abil ja seetõttu ei vaja see õli.

JASO MA1 ja MA2
2006. aastal lisati JASO MA spetsifikatsiooni lisakategooriatena MA1 ja MA2. Peamine erinevus nende kahe kategooria vahel on suurema hõõrdejõuga MA2 õlide tarnimine. See tähendas, et alates 2006. aastast saab T903: 2006 standardile vastavad mootoriõlid jagada neljataktiliste mootorrattaõlide neljaks spetsifikatsiooniks: 

JASO MA: See on standardne spetsifikatsioon õlidele, mida kasutatakse ühes õlisüsteemis (kus mootor, käigukast ja sidur kasutavad sama õli). Need õlid ei sisalda hõõrdemodifikaatoreid. 

JASO MA1: see on madalama standardiga spetsifikatsioon mootorratastele, mis nõuavad mootori, käigukasti ja siduri jaoks erinevaid õlisid. 

JASO MA2: See on kõrgemate standardite spetsifikatsioon tänapäevastele mootorratastele. Need õlid sobivad kasutamiseks mootorratastel, mille heitgaasisüsteemis on katalüüsmuundurid. 

JASO MB: See on motorollerite madalam standardspetsifikatsioon. 

Et õli vastaks ülalnimetatud JASO spetsifikatsioonidele, peab see vastama vähemalt ühele järgmistest kvaliteeditasemetest: API SG, SH, SJ, SL, SM ILSAC GF-1, GF-2, GF-3 ACEA A1 / B1, A3 / B3, A3 / B4, A5 / B5, C2, C3 Kuigi ülaltoodud mootorrattaõli spetsifikatsioonid on ülekaalukalt kõige olulisemad ja kogu maailmas tunnustatud, võttis JASO juba 1994. aastal kasutusele kahetaktiliste õlide hindamissüsteemi. Kaasaegsete kahetaktiliste mootorrataste ja motorollerite tolerantsid on palju väiksemad ning need vajavad ka õli, mis tekitab vähem tuhka. 

JASO kahetaktiliste õlide klassifikatsioonid on järgmised: 
JASO FA: see on madalaim spetsifikatsioon, mis testib määrimisvõimet, pesuvõimet, algmomenti, heitgaaside suitsu ja väljalaskesüsteemi blokeerimist. See spetsifikatsioon tunnistati ametlikult vananenuks 2005. aastal, kuigi seda kasutatakse endiselt. 

JASO FB: See spetsifikatsioon on veidi kõrgem kui JASO FA ja testib samu omadusi. See nõuab suuremat määrimisvõimet, puhastuslisandeid, heitgaaside suitsu ja väljalaskesüsteemi blokeerimist. See vastab ISO Global Specification EGB-le. 

JASO FC: See spetsifikatsioon nõuab määrimisvõime ja esialgse pöördemomendi testimisel samu tulemusi kui JASO FB, kuid sellel on kõrgemad detergentsi ning heitgaaside ja väljalaskesüsteemi blokeerimise standardid. See vastab ISO Global Specification EGC-le. 

JASO FD: Sellel spetsifikatsioonil on samad standardid kui JASO FC-l, välja arvatud kõrgem pesemisnõue. See vastab ISO Global Specificatile.

AUTOD JA MASINAD

JASO DL-1: spetsiaalselt kergetele diiselmootoritele mõeldud õli, mis on varustatud heitgaasi järeltöötlusseadmetega. 

JASO DH-1: kõrge sulfaadiga tuhaõli, mis on ette nähtud raskeveokite diiselmootorite määrimiseks ja ei sobi heitgaaside järeltöötlusseadmete jaoks.

JASO DH-2: madala sulfaadiga tuhaõli, mis on mõeldud raskeveokite diiselmootorite määrimiseks, eriti kui need on varustatud heitgaasi järeltöötlusseadmetega. 

JASO GLV-1: ülimadal viskoossus, kütusesääst, sõiduauto mootoriõli. 

JASO 315-1A: spetsifikatsioon, mis määratleb Dexron Vi automaatkäigukasti vedeliku tüübi. See spetsifikatsioon on nüüd ümber nimetatud JASO 1-A-ks.