ILSACi õli spetsifikatsioonid

ILSACi õli spetsifikatsioonid ILSAC, rahvusvaheline määrdeainete standardimise ja heakskiitmise komitee, moodustati 1992. aastal AAMA (Ameerika autotootjate assotsiatsiooni, DaimlerChrysler Corporationi, Ford Motor Company ja General Motors Corporationi esindajate) ja JAMA (Jaapani autotootjate assotsiatsiooni) esindajate poolt, et määratleda määrdeainete litsentsimine ja spetsifikatsioonide parameetrid. Koos kolmepoolse süsteemiga (API, SAE ja ASTM) moodustati EOLCS, mootoriõli litsentsimis- ja sertifitseerimissüsteem. ILSACi õlidel on sageli API teenuse sümbol (sõõrik), sealhulgas energiasäästlik tähis ja / või API sertifikaat (Starburst).

ILSAC GF-1
ILSAC GF-1 standard näitab, et õli vastab nii API SH kui ka Energy Conserving II (EC-II) nõuetele. See loodi 1990. aastal ja täiendati 1992. aastal ning sellest sai Ameerika ja Jaapani autodes kasutatava õli miinimumnõue.

ILSAC GF-2
ILSAC GF-2 asendas GF-1 1996. aastal. Õli peab vastama nii API SJ kui ka EC-II nõuetele. GF-2 standardid nõuavad 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30, 10W-40 ja 10W-50 mootoriõlisid, et need vastaksid rangetele fosforisisalduse nõuetele , madalal temperatuuril töötamise, kõrgel temperatuuril sadestamise ja vahutamisekontrolli
nõuetele.

ILSAC GF-3
ILSAC GF-3 õli peab vastama nii API SL kui ka EC-II nõuetele. GF-3 standardil on rangemad parameetrid, mis puudutavad õli pikaajalist mõju sõiduki heitgaasisüsteemile, paremat kütusekulu ja paremat volatiilsust, ladestiste kontrolli ja viskoossust. Samuti nõuab standard õli kasutusea jooksul vähem lisandite lagunemist ja vähendatud õli tarbimise määra.

ILSAC GF-4
ILSAC GF-4 sarnaneb API SM teenusekategooriaga, kuid see nõuab täiendavat järjestust VIB Fuel Economy Test (ASTM D6837).

ILSAC GF-5
Tutvustati 2010. aasta oktoobris 2011. aastal ja vanematele sõidukitele, mis on mõeldud kolvide ja turbolaadurite kõrgema temperatuuriga sademekaitse tagamiseks, rangema settejuhtimise, parema kütusekulu, parema heitekontrollisüsteemi ühilduvuse, tihendite ühilduvuse ja etanooli sisaldavate mootorite kaitse jaoks kütuste puhul kuni E85.

ILSAC GF-6
ILSAC GF-6 spetsifikatsioon on praegu väljatöötamisel ja jaguneb tõenäoliselt kaheks alamspetsifikatsiooniks. ILSAC GF-6A ühildub täielikult tagurpidi ILSAC GF-5-ga, kuid pakuks paremat kütusekulu, paremat mootorikaitset ja paremat jõudlust, säilitades samas vastupidavuse. ILSAC GF-6B annaks sarnase jõudluse kui ILSAC GF-5A, kuid võimaldab madalama viskoossusega õlisid, näiteks 0W-16, kasutades ära uue viskoossusastme SAE 16 kütusesäästlikke eeliseid. 

GF-6A - GF-6A atribuudid hõlmavad järgmist:

Ühildub tagurpidi  vanemate mootoritega
Parem vastupidavus LSPI leevendamiseks
Hea kütusekulu, mida mõõdetakse Sequence VIE abil
Katab SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 ja 10W-30 viskoossusklassid
XW-20 puhul min HTHS = 2,6; XW-30 jaoks, min HTHS = 2,9

GF-6B - GF-6B atribuudid hõlmavad järgmist:

Ei sobi tagurpidi vanemate mootoritega
Parem vastupidavus LSPI leevendamiseks
Parem kütusekulu, mõõdetuna Sequence VIF-iga
Hõlmab ainult visuaalsust SAE 0W-16, min HTHS = 2,3
Lisateavet leiate saidilt gf-6.com.