Milleks on SMT² ette nähtud?
Lisamiseks
mootori-, transmissiooni-,
reduktorite õlile, bensiini, diiselkütusesse,
määrivatesse jahutusvedelikesse
jne., eesmärgiga vähendada
hõõrdumist ja kulumise intensiivsust ,samuti
zadiiri, kus vähemalt üks kontakteeruvatest
detailidest sisaldab rauda.
Preparaadi efektiivsus suureneb, kui suureneb surve, temperatuur,
kiirused,
määrdeaine puudujääk.
SMT² kasutusalad ja efekt
Sõiduautod
Väheneb kütuse-
ja õlikulu, mootorimüra, auto remondikulu. Suureneb
mootori, sõlmede ja
agregaatide kasutusiga. Paranevad sõidudünaamika ja
mootori
külmkäivitus.
Veoautod
Väheneb
kütuse- ja õlikulu, mootori
põhidetailide temperatuur, märgatav müra
vähenemine. Suureneb mootoriõli
tööiga ja võimsus (oluline kui veatakse
koormat). Paraneb käigukasti töö.
Mootorrattad,
mopeedid, ATV-d (2 taktilised mootorid) jmt.
Suureneb mootori võimsus , väheneb
kütusekulu, mootori temperatuur ja kulumine. Taastub
kompressioon. Paraneb käivitus.
Kaatrid,
mootorpaadid, veeskuutrid
Pikeneb mootori kasutusiga, väheneb korrosioon (mis on
tingitud vee sattumisest õlitussüsteemi), mootori
töötemperatuur.
Väikelennukid,
lennuki - ja laevamudelid
Väheneb kütuse-ja õlikulu 7-10%,
vibratsioon ja müra. Paraneb käivitus, suureneb
mootori töökindlus ja tööiga.
Mootorsaed
jmt.
Paranevad käivitusnäitajad, väheneb
mootorimüra ja korrosioon. Mootori tööiga
pikeneb 2-3 korda.
Metallitöötlemine
Suurenevad kulumiskindlus ja paranevad lõiketerade
lõikamisomadused.
Relvad
Paraneb
lasu täpsus kuna väheneb toru kulumine ja
hõõrdumine. Väheneb liikuvade
detailide kulumine. Pideval intensiivsel laskmisel väheneb
oluliselt
relva kinnikiilumise tõenäosus. Annab relvale
roostekaitse.
Samuti ka:
Tööstuslikud
ehitus-, trükiseadmed, kompressorid, pumbad,
diiselelektrigeneraatorid,
konditsioneeri- ja ventilatsiooniseadmed
jmt.
SMT² eelised analoogsete toodete ees:
- SMT²-e
püsivad
omadused st. omadused ei muutu 100% sünteetilise koostise
tõttu.
- Kulumise
minimeerimine ja kokkupuutuvate detailide kulumiskindluse
järsk suurenemine,
mis saavutatakse tänu sellele, et detailide pinnad kattuvad
metalli sisaldava
kulumiskindla sulami kihiga. Kiht koosneb kindlal struktuureeritud
kristallisarnastest ühendustest, mis on kõrge
molekulaarse kindlusega. Need
ühendused on eraldatud ekraniseeriva kihiga ,mis garanteerib
pindade
libisemise.
- ülimadala
kulumise efekt saavutatakse tänu sellele, et detaile kaitsva
kihi loomine ja
säilitamine toimub pidevalt sõlmes, kus toimub
hõõrdumine. Seega energia , mis
varem kulus kuumenemisele ja kokkupuutuvate detailide
lõhkumisele, kulutatakse
nüüd detaili ülesehitamisele.
- SMT²
annab
detailidele sellise kaitsevõime, mis laseb mehhanismidele ja
sõlmedel säilitada
töövõime avariirežiimis isegi siis, kui
kogu õli või määre on
süsteemist välja
lekkinud!
Mida annab SMT²-e kasutamine autole?
- Mootori suurema võimsuse ja kiirenduse
- Kergema külmkäivituse (eriti talvel)
- Mootori ja transmissiooni
agregaatide
töö müra vähenemise
- Mootori temperatuuri langemise (eriti seistes
ummikutes ja vedades teist sõidukit või haagist)
- Väheneb mootori detailide
määrdumine metallikulumis jääkidega.
- Väheneb kütusekulu 10-15%
- Suureneb õlivahetuste vaheline periood ,
kuni 30% (peate vahetama õli harvemini)
- Vähenevad üldised autoremondi kulud
(klappide reguleerimine, keti pingutus jms.)
- Suurenevad nii mootori kui käigukasti
ekpluatatsiooniperiood 2-2,5 korda.
- Langeb heitgaaside toksilisus.
- Taastuvad kulunud detailide tehnilised
näitajad
- SMT² on täielikult lahustuv
kõikides mootori – ja
transmissiooniõlides
SMT²–e soovitatav kontsentratsioon:
1.Bensiini
–
ja diiselmootori õlitussüsteem: 60ml
SMT²-te 1L
õli kohta esimesel töötlusel(6%), 30ml ehk
3 % igal
järgneval töötlusel , sõltumata
õli
sordist.
2.Mehhaaniline
käigukast, jaotuskast, peaülekanne,
külgreduktor jt.
50ml SMT²te 1L õlile (5%) .
Automaatkäigukast: 15ml
SMT²-te 1L määrdeaine kohta (1,5%). Ei
soovitata
kasutada suure hõõrdumisega diferentsiaalides.
3.Kahetaktilised
bensiinimootorid 30ml SMT²te 1L õli kohta (3%), mis
lisatakse bensiinile.
4.Laagrid:
30ml SMT²-te 1 kg plastilise määrde kohta.
5.Bensiini
– ja diiselkütusele: 20ml SMT²te 100L
kütuse kohta (0,02%)
Võimalused SMT² lisamiseks:
Variant
1
Lisada SMT² otse agregaati, lähtudes soovitavatas
kontsentratsioonist (lisatav kogus arvestage vastavast õli,
määrde või kütuse kogusest, mis
asub
agregaadis). Peale seda saate koheselt jätkata
agregaadi
kasutamist ilma igasuguste piiranguteta.
Variant
2
Võite lisada SMT²e kanistrisse koos
õliga , lähtudes soovitatavast kontsentratsioonist
(lisatav kogus
arvestage vastavalt õli, kogusest mis asub kanistris).
Kanistris peab
olema selline kogus õli, mis on ette nähtud teie
õlitussüteemi jaoks.
Seejärel segage segu hoolikalt (3-5 min), ning valage
õli agregaati
järgmisel õlivahetusel.
SMT²-he kasutamine relvade töötlemisel
1.Puhastage toru, eemaldage püssirohu
jäägid.
2.Puhtasee torusse kandke õhuke kiht SMT²-te
puhastusvarda või pehme riidega.
3.40-60 min. Pärast määrige toru standardse
relvaõliga.
4.Kandke SMT² kõikidele relva liikuvatele
detailidele
lukule, päästikumehaanismidele ja muudele
mehhanismidele.
5.Ennem tulistamist (toru esimesl töötlemisel) tuleb
kuulid määrida õhukese SMT²he
kihiga.
6.Järgnevatel relva puhastamistel kasutage relvaõli
kuhu on lisatud 20% SMT² te.
SMT²he
kasutamine relvale lubab:
- Suurendada automaatse uuestilaadimise
süsteemi kindlust (selle olemas olul);
- Vähendada müra tulistamisel;
- Suurendada kuuli aesialgset kiirust kuni 20%;
- Suurendada koondatust ja lasu täpsust;
- Suurendada kuuli läbimisvõimet;
- Järsult vähendada toru, liikuvate
osade, uuestilaadims mehanismi kulumist;
Lõppkokkuõttes SMT²-e kasutamine lubab
suurendada
kõikidel relvatüüpidel kõiki
näitajaid
klassivõrra suuremaks.
Kui kaua töötab SMT² efektiivselt mootoris?
On kindlaks tehtud, et SMT²-e mõju ületab
keskmise
mootoriõli õlivahetusperioodi, ning omab
järelefekti. Siiski, et saavutada püsiv
kulumisvastane efekt,
soovitatakse kasutada SMT²-te igal õlivahetusel.
Kas SMT² avaldab mõju õli viskoosusele?
SMT² on juba oma esialgsel
kujul kõrge viskoossusega. Siiski SMT²-e lisamine
ei mõjuta
märkimisväärselt õlide ja
tehniliste vedelike viskoosust, tihendust
ning mahtu . Nimelt SMT² neeldub täielikutl
rauasisaldusega metalli
pinda ja seetõttu ei oma mõju mitte ainult
viskoossusele vaid ka
teistele olulistele näitajatele.
Kuidas peab SMT² vastu temperatuuri tõusule?
SMT²-e koostis kaitseb teda termilise lagunemise eest,
seetõttu kasutatakse SMT²-e edukalt ka
soojendavates
seadmetes.
Kas SMT²te võib kasutada kui olete eelnevalt
kasutanud esimese põlvkonna metallikonditsioneeri?
Kas SMT²te
võib kasutada kui olete eelnevalt kasutanud esimese
põlvkonna metallikonditsioneeri?
SMT²-te võib kasutada ilma
igasuguste piiranguteta
Kuidas mõjutab
SMT²-e lisamine 4-ja taktilise bensiini-, diisel- ja
gaasimootori tööd?
Gaasijaotusmehhanism:
- Vähendab liideste
kulumist: nookuri klapp, nukkvõlli laagrid
- Vähendab mehhanismide müra
- Stabiliseerituvad reguleeritavad vahed
Silindri-
kolvigrupp:
- Toimub silindri
hõõrutavate pindade
mikroreljeefi, kolvirõngaste ja kolvi optimiseerimine,
samuti
toimub pindade lokaalne taastamine
- Oluliselt väheneb detailide
kulumine ja
hõõrdumine mille tulemusena väheneb
kütusekulu, mootori käivitumine
paraneb,
väheneb müra
- Parem ühenduste- sõlmede
liibumine:
väheneb detailide soojusintensiivsus, õlikulu,
aeglustuvad
laki-ja põlemisjääkide
ladestumiprotsessid.
Väntvõlli-kepsu
mehhanism:
- Seoses sellega, et väheneb laagrite
hõõrdumine , väheneb ka energiakulu
väntvõlli pöörlema panemiseks,
mis
lihtsustab mootori käivitamist ja vähendab ka
kütusekulu
- Väheneb väntvõlli,
laagriliu kulumine, suureneb mootori
töökindlus.
õlipump:
- Katkeb jõudluse langemine,
stabiliseerub õlisurve.
Mida
annab neljataktilisele mootorile SMT²-e lisamine bensiini
sisse?
Peale bensiini ja õhu segu sattumist mootori silindrisse see
plahvatab eemaldades õlikihi silindri seintelt. See viib
silindri-kolvigrupi õlituse järsu halvenemiseni ja
loomulikult ka kiirenenud kulumiseni. Lisades kütusesse
SMT²-te saavutatakse selle negatiivse protsessi likvideerimine
ja
suurendada mootori tööiga.
Neljataktilistes
bensiinimootorites kolvipealses ruumis, eriti ülemises surnud
punktis
tekib paratamatult määrdeaine
puudujääk. See ei ole ainult tingitud õli
pealeandmise punkti liigsest kaugusest ja kõrgest
temperatuurist, mis
võimendab õlikihi aurustumist silindri pinnalt,
vaid ka õli vedelaks
muutmistest bensiini tõttu , mis pumbatakse silindrisse
käivitamisel.
Bensiini
teekond doseerimisallikast kuni kuni ülemise
surverõngani on kõige
lühem, seetõttu on õli lahjendusaste
siin kõige kõrgem. õli
lahjendumine viib tema ühe kõige
olulisema omaduse- viskoossuse
kadumiseni. Viskoossuse kadumine viib õlikiilu kandvate
omaduste
kadumiseni, mis põhjustab õlirõnga
vahetu kokkupuute silindriga, mis
omakorda järsult kiirendab nende detailide kiiret kulumist.
Järgnevad
kompressiooni kadumine, kütuse- ja õlikulu
suurenemine, müra ja
vibratsioon.
Lahendamaks probleemi , et õli ei lahjeneks
bensiini tõttu, konstruktsiooniliste või
tehnoloogiliste lahenduste
abil, on väga raske ja ka bensiini teekonna takistamine
kolvipealsesse
ruumi ei ole otstarbekas – mootor siis lihtsalt ei
tööta. Seetõttu on
vaja otsida alternatiivseid võimalusi probleemi
lahendamiseks.
Kõige
ratsionaalsem lahendus on viia eelmainitud piirkonda
antifrikatsioonilist hõõrdumissvastast
preparaati. õli kui edasikandja,
saab selle viimisega suurepäraselt hakkama ja bensiin veel
paremini.
Seega, lisades SMT²-te bensiini , kasutame me kõige
usaldusväärsemat
edasikandjat SMT²-e viimiseks silindri kolvigrupi piirkonda ja
seetõttu
vähendame nende kulumise intensiivsust ja jõukulu
hõõrdumisele.
Mida
annab SMT²-e lisamine bensiini kahetaktilisele
bensiinimootorile?
Mittepiisavad
bensiini-õli segu määrdeomadused
kompenseeritakse SMT²-e
lisamisega bensiini. See pikendab oluliselt mootori
ekspluatatsiooniperioodi. Kaheetaktilised mootorid on oma
mõõtmetelt
väikesed ja ehituselt lihtsad , näiteks mootorratta,
paadi ja
väikemehhaanika mootorid. Selliste mootorite detaile
määritakse õliga,
mis on lisatud bensiini. Mootoriõli osakaal bensiinis
võib olla
sõltuvalt mootori margist 1/20 kuni 1/100. On
ilmselge, et selliste
väikeste õli kontsentratsioonide puhul on mootori
detailide määrimine
üsnagi mitterahuldav. Lisaks mootori sagedaste
töörežiimide muutustele
ei ole võimalik säilitada optimaalset komponentide
suhet bensiini-õli
segus.
Mootoritöö eest vastutavad detailid (kolvid,
rõngad,
silindrid, puksid, kepsu ja väntvõlli laagrid)
hõõrduvad ja kuluvad
sellistes tingimustes eriti intensiivselt.
Tingimused saab
muuta soodsaks, kui lisada bensiini-õli segule
metallikonditsioneer
SMT²-te. Preparaat tekitab
hõõrdepindadele stabiilsete triboloogilste
omadustega kaitsva kile. Peale seda kui detailide pinnad on kattunud
kaitsva kilega, muutub oluliselt väiksemaks
hõõrdekoefitsient ja
mootori kulumise intensiivsus, tänu millele kasvab mootori
tööiga ja
töökindlus. Lisaks, nagu näitavad testide
tulemused, saab lisades
SMT²-te bensiini, suurendada pöördemomenti,
maksimaalset võimsust,
vähendada kütusekulu ning
parandada mootori
kiirenduskarakteristikuid.
Mida annab SMT²-e lisamine diiselkütusesse diiselmootorile?
Diiselkütuse,
mille ülesanne on ka määrida diisli
kütusesüsteemi kallihinnalise aparatuuri detaile,
kulumisvastaste omaduste defitsiiti saab kompenseerida lisades
kütusesse metallikonditsioneer SMT²-e. Sellega
diiselkütus saab kõrgekvaliteedilise
määrdeaine
omadused, millega loomulikult tõstetakse diisli
kütusesüsteemi detailide
töökindlust.
SMT²-e lisamine muutub veelgi aktuaalsemaks juhul, kui
minnakse
üle madala väävlisisaldusega
diiselkütusele.
Kvaliteetne diislikütus sisaldab vähe
väävlit.
Korrosiooni vähendamise seisukohalt on see hea: vähem
moodustub väävlit ja väävelhapet
põlemise
oksüdatsiooni protsessis. Kulumise seisukohalt on see aga
halb,
sest väävlisisaldus vähendab pindade kaitset
mehhaanilise hõõrdumise eest. Sellisel juhul on
SMT²-e lisamine diiselkütusele hädavajalik.
Milles
seisneb SMT²-e
toime transmissiooni agregaatidele?
Mehhaaniline
käigukast:
- Peale SMT²-e lisamist hakkavad
käigud sisse minema sujuvamalt ja täpsemalt.
- Järsult väheneb
käigukasti müra.
- Langeb detailide ja transmissioonivedeliku
temperatuur: suureneb käigukasti töökindlus
ja vastupidavus.
Vedav sild,
vahekast, hüdrosilinder, roolivõimendi pump:
- Väheneb agregaadi
töötamisel tekkiv müra,
hõõrdumine, kulumine ja detailide
ülekuumenemine.
- Suureneb roolivõimendi pumba
produktiivsus, suureneb mehhanismide töökindlus.
Milline on
SMT²-e toimemehhanism, ehk
kuidas SMT² töötab?
SMT²-e koostises on oskusteabe komponent TPF (Temperature,
Pressure, Friction), mis hakkab tööle siis, kui tõuseb
temperatuur, surve ja hõõrdumine kokkupuutuvate pindade
piirkonnas. TPF „käivitab“ järjestikku kulgevad
keemilised reaktsioonid SMT-konditsioneerimine. Protsessi omapära
seisneb selles, et TPF koostöös raua ioonidega (Fe2+),
mis on viidud detailide pindadele nende kulumistulemusena tekkinud
produktide poolt. Pindele moodustub kaitsev kiht on ülimalt
kõrge (võrreldav teemandiga) molekulaarse
vastupidavusega.
Selle tulemusena hõõrdumiskolded ekraniseeruvad, kulumine
minimeeritakse ja järsult väheneb metalli pinda
mikropragude ja ebatasasuste tekkimine, mis ilma SMT² kasutamiseta
paratamatult hõõrdumisprotsessi käigus aset
leiab. Mitmekihise kaitsekile loomine ja säilitamine toimub
pidevalt hõõrdumises olevas sõlmes. Energia mis
varem kulutati pinna kuumenemisel ja lõhkumisel kasutatakse
nüüd hõõrdepindade pidevale taastamisele.
Seega väheneb hõõrdumine, kuumenemine ja detailide
kulumine. SMT² omab ka väga kõrget järelefekti,
see tähendab , et avariiolukorras on võimalik tehnikat
töös hoida ka ilma õlita.